یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سيد جلال حسينيـ آستان قدس رضوی

حوزه/ دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي با اشاره به اهميت طرح عفاف و حجاب در جامعه گفت: ترويج و تعميق سبك زندگي عفيفانه در جامعه يكي از مولفه‌هاي تمدن نوين اسلامي است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال حسيني با اعلام این مطلب گفت: سبك زندگي اسلامي يكي از اركان و مولفه‌هاي زندگي عفيفانه است و اين فراتر از حجاب است كه اگر بخواهيم نگاه تمدني هم در اين زمنيه داشته باشيم، قطعا ترويج و تعميق سبك زندگي عفيفانه يكي از مولفه‌هاي تمدن نوين اسلامي است.

وي تاكيد كرد: ريشه و خاستگاه بسياري از آسيب‌هاي  اجتماعي در جامعه،  به عدم وجود عفت و حجاب  بر مي‌گردد كه در حال حاضر، نبود سبك زندگي عفيفانه به عنوان يك آسيب در نظام جامعه  ما مطرح است كه در اين زمينه  بايد برنامه‌هايي با محوريت عفاف و حجاب و ترويج  سبك زندگي عفيفانه تدوين شود.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اجراي برنامه‌هاي محوري عفاف و حجاب در آستان قدس رضوي عنوان كرد:‌ توليت آستان قدس رضوي يكي از مطالبات برنامه‌اي را موضع عفاف و حجاب دانستند  كه بلافاصله بعد از حكم ايشان، جلسات برنامه ريزي آن برگزار و موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي  برنامه‌هاي خود را در اين خصوص اعلام كردند.

 وي افزود:‌ در اين زمينه از سوي موسسات آستان قدس رضوي، بيش از 100 طرح پيشنهادي به دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي ارسال شد كه با توجه به نظر توليت آستان قدس رضوي 46 برنامه محوري مورد تائيد قرار گرفت.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي ادامه داد: برنامه‌هاي عفاف و حجاب در سطوح كوتاه مدت يعني فاصله زماني 19 تا 25 تيرماه سال 1395، ميان مدت در تيرماه 1396 و بلندمدت در بازه 3 سال آينده برگزار خواهد شد.

حسيني افزود: در سال جاري همزمان با سالروز عفاف و حجاب و هشتادو يكمين سالگرد  قيام مسجد گوهر شاد برنامه‌هاي عفاف و حجاب در سطح كوتاه مدت  از 19 تا 25 تيرماه با محوريت مسجد جامع گوهر شاد  در آستان قدس رضوي برگزار مي‌شود.

دبير شوراي عالي  فرهنگي آستان قدس رضوي تاكيد كرد:‌ برنامه‌هاي محوري عفاف و حجاب با هدف ترويج سبك زندگي عفيفانه برگزار مي‌شود كه در اجرای آن ها سعي شده است از ظرفيت و توان موسسات فرهنگي آستان قدس رضوي از جمله معاونت تبليغات و  ارتباطات اسلامي، معاونت توسعه مديريت و پشتيباني، اداره كل روابط عمومي و امور رسانه‌، موسسه آفرينش‌هاي هنري، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد، موسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي، موسسه چاپ و انتشارت، به نشر، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي، دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه رضوي  استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha