سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سازمان همکاری اسلامی

حوزه/چهارمین مجمع جوانان سازمان همکاری های اسلامی، آبان ماه امسال به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علم الدین مهدی اف، دبیرکل مجمع جوانان سازمان همکاری های اسلامی در نشست خبری در مشهد، با اعلام این خبر گفت: این اجلاس ۵ روزه مدل شبیه سازی شده در سازمان همکاری های اسلامی است که در آن جوانان مسلمان آموزش های عملی و کارورزی را می گذرانند.

وی از حضور استادان دانشگاه ها و سفیران برخی کشورها در کارگاه های آموزشی این دوره اجلاس خبرداد و ابراز داشت: انتظار می رود که در این اجلاس ۱۰۰ نفر از جوانان ۵۶ کشور اسلامی حضور داشته و به بررسی برخی مسائل مانند افراطی گری، جایگاه جوانان در توسعه شهرها بپردازند.

مهدی اف در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره رشد دیندار و نیز افراطی گری، پاسخ داد: این موضوع جدید در دستور کار آتی است و در اجلاس سران نیز در استانبول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی مخاطب امروز افراطی گری را جوانان بی سواد و بیکار دانست و افزود: برای جلوگیری از این امر راهکارها و استراتژی هایی دنبال می شود و با آموزش هایی که ارائه می گردد، فرصت هایی به جوانان داده و با این کار  از سوء استفاده افراطی گری ممانعت می شود.

دبیرکل مجمع جوانان سازمان همکاری های اسلامی افراطی گری را دستاورد برخی سیاسیون برای رسیدن به مقاصد سیاسی اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: این امر موجب شده که چهره ای نادرست از اسلام به جهانیان معرفی کنند.

وی ‌ادامه با اشاره به دستاوردهای سه دوره گذشته این مجمع، گفت: توسعه کشورهای اسلامی و توجه به اقلیت های جوان مسلمان در کشورهای غیرمسلمان از دیگر مسائلی است که مورد بررسی قرار می گیرد که به دستیابی برای راهدحل در اینده کمک می کند.

مهدی اف درباره وحدت مسلمانان نیز اشاره کرد که جوانان به علت سیاست زده نشدن می توانند در این زمینه با نیت هایی خوب، کاری انجام دهند.

در این نشست خبری ، دبیر چهارمین دوره مجمع جوانان همکاری های اسلامی نیز با اشاره به تاریخچه این مجمع، یادآور شد: این رویداد می تواند نقش موثری در دیپلماسی ایرانی با حضور جوانان ایفا کند.

وی با اشاره به حضور ۱۰۰ جوان از کشورهای اسلامی در این دوره از مجمع، گفت: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی، این دوره مجمع می تواند طلیعه خوبی برای آن فعالیت بین المللی باشد‌.

قاسم پور افزود: چهارمین دوره مجمع جوانان کشورهای اسلامی با مشارکت شهرداری مشهد و مجمع مذکور در آبان ماه در مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha