جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

حوزه/ سازمان همکاری های اسلامی و کشورهای اسلامی با همفکری و همکاری، دولت سعودی را وادار به پذیرش اداره حرمین شریفین توسط این سازمان کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ضمن تسلیت به خانواده های حجاج   جان باخته در حادثه منا گفت: حادثه ای که در روز عید قربان اتفاق افتاد و باعث کشته شدن بیش از 2هزار مسلمان شد حادثه ای دلخراش و ناگوار بود که آلام این مصیبت به زودی قابل تسکین نیست.

وی افزود: درست است که طبق روایات و احادیث کسانی که در حال انجام مناسک حج از دنیا بروند در قیامت از درجات رفیعی برخوردار هستند؛ اما فقدان آنها برای عموم امت اسلامی به خصوص خانواده های این عزیزان بسیار سخت و طاقت فرسا است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به علل پدید آمدن این حوادث گفت: حادثه منا دومین حادثه و فاجعه امسال در مناسک حج بود که برای مسلمانان اتفاق افتاد و این حوادث و فجایع یک سند گواه و روشن برای اثبات بی کفایتی مسئولان برگزار کننده حج بود که نتوانستند به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی افزود: درست است که کعبه مقدس و مزار نبی مکرم اسلام در کشور عربستان قرار دارد؛ اما این دو مکان مقدس متعلق به تمامی مسلمانان است و باید به نحوی که شایسته مسلمانان است اداره شود تا ما شاهد فجایع و مشکلاتی از این قبیل نشویم.

وی با تاکید بر بی کفایتی مسئولان برگزار کننده حج گفت: مسئولان برگزار کننده حج و مسئولان حکومتی سعودی باید مسئولیت این اتفاق ناگوار را برعهده بگیرند و از تمام مسلمانان جهان به علت کوتاهی از وظایف خود عذرخواهی کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان حکومتی سعودی و مسئولان برگزار کننده حج برای شناسایی مفقودان گفت: دولت و مسئولان سعودی باید همکاری لازم جهت شناسایی مفقودان را با نیروهای امدادی جمهوری اسلامی انجام دهند تا و ضعیت مفقودان و کشته شدگان این حادثه دلخراش مشخص شود.

وی افزود:  بلاتکلیفی زائران ایرانی و کشورهای اسلامی دیگر قابل قبول و توجیه نیست و مسئولان سعودی باید هرچه سریع تر اقدامات لازم را برای شناسایی همه مفقودان انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با تاکید بر لزوم همفکری و همکاری کشور های اسلامی و سازمان همکاری های اسلامی گفت: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری های اسلامی باید راهکارهایی را ارائه دهند و مواضع رسمی خود را اعلام کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقات و فجایع دلخراشی برای حجاج نباشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به مقاومت و مخالفت دولت سعودی با اداره مراسم حج توسط سازمان همکاری های اسلامی گفت: طبیعی است که دولت سعودی با این طرح مخالفت کند؛ اما سازمان همکاری های اسلامی و کشور های اسلامی می توانند با همفکری و همکاری، دولت سعودی را وادار به پذیرش این طرح کنند و همچنین باید برای تمام مسلمانان جهان روشن شود که کوتاهی مسئولان سعودی باعث این اتفاقات ناگوار و فجایع شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha