سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: جهان اسلام باید بپاخیزد و دست جنایتکاران سعودی را از اداره حرمین شریفین کوتاه کند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به حادثه دلخراش کشته شدن صدها تن از زائران خانه خدا در سرزمین منا ابراز داشت: واقعاً حادثه بسیار تلخ و مصیبت بزرگی بود که این گونه حجاج مظلوم و بی گناه کشته شدند و این در حالی است که بنابر اخبار، تردد یکی از مسئولان و شاهزادگان عربستانی زمینه ساز مسدود شدن راه و فشار و کشته شدن جمعیت شده است.

وی افزود: بر اساس آمار تاکنون بیش از 2 هزار نفر کشته شده اند و تنها از ایران اسلامی حدود 140 نفر کشته و تعداد بیشتری نیز مفقود و یا مجروح شده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برابر این بی کفایتی و سوء مدیریت سران آل سعود ، جهان اسلام باید بپاخیزد و این ها که به دروغ خود را خادم حرمین شریفین می دانند و در اصل خادم آمریکا هستند را مواخذه و محاکمه کند.

وی با بیان این که اگر وضع حج ساماندهی درستی پیدا نکند ، حجاج کشورهای اسلامی امنیت لازم برای انجام مناسک حج را ندارند، گفت: بعد از قضیه سقوط جرثقیل در مکه و نیز زخمی شدن عده ای بر اثر سقوط پنکه سقفی و همچنین سوختن چادر حجاج در عرفات ، حادثه دلخراش منا عملا ثابت کرد که مسئولان عربستانی در برگزاری مراسم حج بی لیاقت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی همچنین در خاتمه تصریح کرد: با این وضعیت باید جهان اسلام بیدار شده و دست جنایتکاران آل سعود را از اداره حرمین شریفین کوتاه کند و حرم امن الهی را از دست این غاصبین آزاد نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha