شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین دشتی

حوزه/ عید غدیر، عید نبوت و پرچم حقیقت همیشه جاودان در جهان است و اگر بخواهیم مسیر توحید را بپیماییم، راهی به جز راه امیرالمومنین(ع) نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی، شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا، در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر، با بیان این که توحید حقیقت دین است، اظهار داشت: ادیان الهی نه تنها مردم را دعوت به اندیشه در خدا و نظام عالم کردند، بلکه آن ها را به رفتار توحیدی توصیه کرده اند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به فریضه حج، آن را مقصدی برای انسان موحد دانست و بیان داشت: کعبه نماد توحید و این حج و نماد آن نشان از وحدانیت دارد.

وی در پاسخ به برخی از افراد که اعتقاد دارند باید رفتن به حج تعطیل شود، ابراز داشت: حج امکان تعطیل شدن ندارد، چراکه توحید امکان تعطیلی ندارد؛ مکه و مدینه نماد توحید است و در این راه افراد زیادی جان باختند و این عظمت باید همیشه احیا داشته شود و مکه همیشه باید سراسر انسان های مومن و مسلم در آن بیاید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به در پیش رو بودن عید غدیر، ابراز داشت: عید غدیر، عید نبوت و پرچم حقیقت همیشه جاودان در جهان است و اگر بخواهیم مسیر توحید را بپیماییم، راهی به جز راه امیرالمومنین(ع) نداریم.

این استاد حوزه، کفر و نفاق را راهی مقابل راه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و بیان داشت: کسانی که در جبهه علی(ع) نباشند، در جبهه کفر هستند.

وی با اشاره به تبلیغات وهابیون علیه شیعه، افزود: وهابیون ما را به شرک متهم می کنند. آیا کسی که در مسیر علی(ع) قرار گرفته، مشرک است و کسی که در جبهه آمریکا قرار گرفته موحد است؟

حجت الاسلام دشتی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم کشور ما در برابر شرک قرار گرفته بود و در آن جبهه شهدای زیادی را تقدیم کردیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به سکوت مجامع حقوق بشر در قبال فاجعه منا، بیان داشت: آیا حجاجی که در این حادثه جان باختند، انسان نبودند؟ دولت عربستان با بی توجهی به افراد افتاده بر روی زمین در حادثه منا به راحتی از آنان گذشت تا جان باختند.

وی در پایان با انتقاد از بی کفایتی آل سعود در مدیریت حرمین، اظهار داشت: باید زمام امور حرمین شریفین به دست انسان های پاک باشد، نه آل سعود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha