جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد جواد احمدی - معاون پرورشی استان اصفهان

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان و دبیر منطقه ۵ ستاد همکاریها گفت: فلسفه و بحث شکل گیری ستاد هکاریها در واقع توجه به همان جانمایه روح فرهنگی انقلاب اسلامی است که همیشه نسبت به آن اهتمام داشته ایم.

محمد جواد احمدی در حاشیه نشست مدیران مناطق ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: همانطور که از نام ستاد همکاری ها بر می آید، هر دو نهاد باید همکاری و تعامل دوطرفه داشته باشند و اگر غیر از این است باید در نام آن تجدید نظر شود.

وی افزود: با توجه به رسالت و وظایفی که این ستاد چه در منطقه و چه در استان اصفهان بر عهده دارد، تعامل و همکاری خوبی میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برقرار کرده است؛ به طوری که جلسات برنامه ریزی شده به ریاست رئیس ستاد که امام جمعه استان باشند، برگزار می شود.

دبیر منطقه 5 ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: طی دو سال گذشته فعالیت های متعدد فرهنگی و آموزشی از سوی ستاد با همکاری سازمان اوقاف، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات و مدارس علمیه خواهران و برادران صورت گرفته است.

احمدی بیان داشت: از جمله فعالیت های فرهنگی که با همکاری مدارس علمیه استان انجام داده ایم، برگزاری دوره هایی به منظور تعمیق باورهای دینی و به روز بودن ادبیات گفتاری روحانیون با مخاطبین می باشد که با استقبال خوبی همراه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: شناخت فضای مجازی، استفاده از ظرفیت ها و شناسایی تهدیدات و همچنین توانمند سازی و بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان، معلمان و مدیران نسبت به مسائل عمومی جامعه از نظر کمّی و کیفی از دیگر برنامه های جاری ستاد همکاری ها در منطقه 5 می باشد.

وی تصریح کرد: امروز 850 هزار دانش آموز، قریب به 60 هزار پرسنل فرهنگی و پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه در اصفهان داریم که تنها یک هزار و ۸۰۰ روحانی برای دو هزار و ۲۰۰ مدرسه اقامه نماز می کنند و مابقی از نعمت روحانی محروم هستند.

دبیر منطقه 5 ستاد همکاری ها اظهار داشت: وجود مناسبت های مذهبی و اجتماعی در طول سال مانند؛ عیدغدیر، ایام محرم، رمضان، فاطمیه، دهه فجر، جدای از برنامه های عمومی، به صورت ویژه ای با حضور مبلغان با سابقه انجام می شود.

احمدی تاکید کرد: بحمدالله رابطه و تعامل با حوزه علمیه در اصفهان خیلی خوب است؛ ولی همه انتظار ما این نیست که تعامل داشته باشیم و همکاری کنیم؛ امروز باید فرصت را مغتنم شمرده و این نسل آماده فراگیری را با الگو های دینی، اسلامی و انقلابی تربیت کرده و وارد جامعه کنیم.

وی گفت: امروز متاسفانه ما برای این نسل با این دل های آماده هیچ برنامه ریزی فرهنگی پایه داری نداریم؛ مدرسه جزئی از جامعه است و در خلاء به وجود نمی آید که نسبت به رشد و نمّو آن بی تفاوت باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان بیان داشت: اگر امروز دانش آموزان ساده، صادق، سالم و پاکدست خود را با برنامه و الگو تربیت و هدایت نکنیم، دیگران برای آنان برنامه خواهند ریخت.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha