جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره میثاق طلبگی  طلاب جدید الورود حوزه

حوزه/ طلبه ای که وارد حوزه می شود باید در جامعه الگو باشد و سیر تحول اخلاق او در بین خانواده و دوستانش به خوبی درک شود، چرا که هدف حوزه تربیت الگوهای اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب رنجبر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در مورد نقش تربیتی در حوزه های علمیه گفت: طلبه ای که وارد حوزه می شود باید در جامعه الگو باشد و سیر تحول اخلاق او در  بین خانواده و دوستانش به خوبی درک شود، چرا که هدف حوزه تربیت الگوهای اخلاقی است.

وی توجه به اخلاق در حوزه ها را عامل مهم دانست و عنوان کرد: حوزه ها باید در هدف گذاری خود عامل مهمی مانند اخلاق را مد نظر قرار دهند، این که بخواهیم با چندساعت کلاس اخلاق به نتیجه برسیم دور از ذهن است. جو حوزه باید مشوق طلبه باشد، طلبه ای که وارد حوزه می شود باید به سادگی درک کند که وارد چه مکانی شده، تفاوت آن با مدرسه و دبیرستان باید کاملا متفاوت باشد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) اصفهان ادامه داد: جوانی که وارد حوزه می شود باید اهتمام بیشتری نسبت به مسائل مختلفی از جمله نماز و اخلاق اهتمام داشته باشد، این امر باید بصورتی به طلبه ارائه شود که اشتیاق از خود نشان دهد. استاد اخلاق باید در درجه نخست الگویی برای گفته های خود باشد، طلبه هم می شنود و هم می بیند، باید اساتید، مسئولین و کادر حوزه های علمیه به گونه ای عمل کنند که جو حاکم بر حوزه در خور نام مکانش باشد و اشتیاق را در طلبه بوجود بیاورد.

وی ادامه داد: تهذیب و اخلاق نیاز است، اما تبلیغ سیره بسیار مهم است، بزرگان حوزه در گذشته الگوهای اخلاقی تمام جامعه بودند و توجه به زندگی آنان  درسی بود که طلبه را هدایت می کرد، علاوه بر این طلبه ها باید از یکدیگر نیز بیاموزند، چه در بحث اخلاق و چه در بحث علمی باید این اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha