جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان از انتشار کتاب " حوزه انقلابی " در راستای تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این عرصه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان با اعلام این خبر گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اواخر سال 1394 و تاکید ایشان بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، برای تبیین این موضوع، کتاب "حوزه انقلابی" تدوین و منتشر شد.

وی با اشاره به نقش پر رنگ روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب بیان کرد: بصیرت روحانیت باعث پیروزی انقلاب شد و ضامن باقی ماندن حوزه های علمیه،  انقلابی ماندن حوزه ها و روحانیت است. کتاب "حوزه انقلابی" به بررسی، تحلیل، چالش های فرا روی حوزه و ارائه راهکار برای برون رفت از وضعیت کنونی می پردازد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه  علمیه استان اصفهان اظهار کرد: این کتاب به همت انجمن سیاسی حوزه علمیه اصفهان و نظارت معاونت تهذیب و تبلیغ، در انتشارات حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسید و سر فصل های آن شامل  روحانیت و انقلاب، روحانیت و قیام امام (ره)، حوزه و سیاست، فهم سیاسی، راه ها و شیوه ها در بالا بردن سطح سیاسی حوزه، آفات ناهوشیاری سیاسی، حوزه و نظام حاکم، نیاز نظم اسلامی به حوزه، موضع حوزه در برابر نظام، وظایف حوزه در نظام اسلامی، آینده نظام اسلامی، حوزه و روحانیت انقلابی می باشد و در جمع بندی که سعی کردیم راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه دادیم.

وی در توصیف چرایی پرداختن به بحث مهم حوزه انقلابی دراین کتاب، تصریح کرد: ولی فقیه ومجتهد جامع الشرایط در زمان غیبت عهده دار هدایت جامعه است که رسالت مهمی را پذیرفته و تلاش می کند تا اسلام به تمامی و وصف کامل بودن در جامعه اجرا گردد و جزء جزء و تکه تکه نگردد که از هدف اصلی باز می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد:  آنچه می تواند جامعه را اسلامی نگه دارد،  مرزبانان انقلابی در حوزه  دینی  هستند که  با  روحیه انقلابی  آسیب ها و   چالش ها را رصد کرده و جامعه را از خطر انحراف و سقوط حفظ می کنند و روحیه انقلابی گری و حساسیت نسبت به وضع موجود و بصیرت و توجه به آسیب ها را در مردم حفظ می کنند .

وی تشریح کرد:  مردان حوزه دین برخاسته از حوزه ها ی علمیه هستند که سنگربانان و پاسداران اعتقادات و باور های مردم هستند، هرچه حوزه های علمیه با روحیه انقلابی به وظایف خود عمل کنند، باعث تداوم این حرکت در آحاد جامعه خواهد شد واگر خدای ناکرده آنان که مرزبانان اصلی دین و آموزه های اسلامی هستند دچار ضعف و سستی  شوند جامعه دچار انحراف ورکود خواهد شد، پس لازم است حوزه های علمیه با تبیین مبانی، شاخص ها و راهکارها و آسیب ها خود را در تراز حوزه انقلابی حفظ کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد:  تردیدی نیست که حوزه‌ های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی‌ ها بوده‌اند، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی‌هایی متحمل شده‌اند و همراه با تحمل اسارت‌ ها و تبعید ها، زندان‌ها و اذیت و آزارها و زخم زبان‌ها، شهدای گران‌قدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده‌اند.

وی تاکید کرد: قدرت ‌های بیگانه و اسلام‌ هراس همواره در صدد نفوذ میان روحانیت، خصوصا روحانیت شیعه بوده‌اند تا با توسل به مادیات و بوق‌های تبلیغاتی‌ که در اختیار دارند، بزرگ منادیان اسلام و تشیع را به انحراف و بیراهه‌ کشانده و از اصول اساسی و آرمانی اسلام دست کشیده و حلقومشان را بلندگوی دشمن در راستای تبلیغ اسلام ناب آمریکایی کنند، یکی از مهم‌ترین خدعه ‌هایی که دشمن برای ضربه زدن به روحانیت انتخاب کرد؛ شعار "جدایی دین از سیاست" بود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اذعان کرد: هر چه پیروزی به دست آمده در انقلاب اسلامی و در جنگ و ...، با تکیه بر اسلام انقلابی بود، اسلامی که مبلّغ آن روحانیت و حوزه انقلابی است که اگر حوزه انقلابی نباشد، قطعا از اسلام انقلابی هم خبری نخواهد بود، لذا تأکید امام راحل عظیم‌الشان (ره) و نیز امروز، رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه و روحانیت از این روست که تا اسلامی که به مردم ایران و سایر کشورها عرضه می‌کنند، اسلام ناب یا همان اسلام انقلابی خواهد بود.

313/38.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha