دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شهید محمدحسین مختاری

حوزه/ مردم دارالعباده یزد، پیکر مطهر شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری حسن آبادی را پس از ۳۳ سال، بر روی دستان خود تشییع و با شهدا تجدید میثاق می کنند.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، براساس برنامه ریزی ها مراسم استقبال پیکر حجت الاسلام محمد حسین مختاری حسن آبادی، روز سه شنبه همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام صادق(ع)، سالعت 16:30 از فرودگاه یزد انجام می شود.

پیکر این شهید والامقام همچنین، ساعت 7:30 به مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجدروضه محمدیه حظیره منتقل می شود و ساعت 10:30 همان روز نیز مردم شهرستان اشکذز از آن استقبال می کنند و سپس در ساعت 19 در حسینیه شهدا با این شهید روحانی وداع می کنند.

پیکر مطهر شهید حجت الاسلام مختاری روز پنجشنبه10دی، ساعت14:30 از میدان ولی عصر روستای حسن آباد اشکذر به سمت حسینیه شهدای این روستا تشییع و سپس در گلزار شهدا به خاک سپرده می شود.

همچنین مراسم بزرگداشتی از سوی حوزه علمیه استان یزد، در روز یک شنبه 1۳ دی ماه، ساعت 7:30 الی 9 صبح، در مدرسه علمیه "مصلی" یزد برگزار خواهدشد. 

گفتنی است، شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری حسن آبادی، فرزند محمد علی، متولد سال1336، در سال 61 به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و در همان سال در عملیات رمضان، در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد 

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در سال 84 ، طی مراسمی با شکوه به عنوان شهید گمنام در قطعه اصحاب شهدا شهر اراک تشییع و به خاک سپرده شد و سرانجام در پی آزمایش دی.ان.ای و تطبیق آن با نتیجه آزمایش های خانواده اش، پس از 33 سال هویت این شهید احراز و 10 شهریور سال جاری به اطلاع خانواده وی رسید، اما تصمیم در زمینه انتقال شهید به استان یزد و یا ماندن در اراک به خانواده شهید واگذار شد که با درخواست مادر شهید، قرار است، به استان یزد منتقل شود.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha