چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ اگر اراده کنیم در شش ماه می توانیم غنی سازی خود را تا مرز ۹۰درصد برسانیم و این توانایی علمی نتیجه ایستادگی در مقابل توطئه های آمریکایی و اسرائیلی در به خاک و خون کشیدن شهدای هسته ای این مرز و بوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در مراسمی که به مناسبت 12دی ماه سالروز سفر پرخیرو برکت رهبر معظم انقلاب به استان دارالعباده ودارالعلم یزد و یادواره سه شهید شاخص کشور شهیدان «مصطفی احمدی روشن» دانشمند هسته‌ای ایران، شهید سرافراز «تهرانی مقدم» پدر موشکی ایران و شهید «سیدرضا میرحسینی» شهید یزدی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران در مسجد روضه محمدیه یزد با حضور پرشور مردم برگزار شد اظهار داشت: این مراسم که به یاد سه شهید شاخص کشوری برگزار شده صرفاً یادآوری حادثه ای جانخراش نیست، بلکه این گونه مراسم ها تابلویی رنگی دربرابر جوانان است که با اهداف و راهبردهای این شهدا بیش از بیش آشنا شوند.

عضو خبرگان رهبری، این سه شهید شاخص را مصداق آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب دانست و گفت: خداوند در آیه می فرماید "مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبديلًا یعنی در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند".

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه این شهدای نخبه تمام وجودشان از علم و استعداد و نخبگیشان گرفته تا جان خود را در راه بندگی  خدا دادند، افزود: مطمئن باشید اگر شهید تهرانی مقدم و شهید احمدی روشن قابل خریدن بودند، دشمن هیچ گاه دست به چنین جنایتی برای کشتن آن ها نمی زد و علت شهادت آن ها این بود که چون تن به استخدام و کار برای دشمن ندادند و در عهد خود با مولا و ولی خود ثابت قدم و در راه خودکفایی و سربلندی مردم این کشور  در تلاش بودند دست دشمن به خون آن ها آلوده شد.

 آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این سه نخبه شهید که با تمام محدودیت ها در کشور ماندند و گوش به فرمان رهبری در حساس ترین موقعیت تمام هستی خود را پای این نظام و خودکفایی آن خرج کردند، سرمایه و افتخار این نظام هستند نه نخبگانی که برای رفاه و آسایش دنیایی خود پشت به کشور و رهبری نموده و در پناه دشمن خدا قرار می گیرند و سرمایه علمی و نخبگی خود را به پای دشمن می ریزند.

* دشمن نمی تواند دانش هسته ای را از ما بگیرد

وی با بیان اینکه عده ای این شبهه را مطرح می کنند که چه فایده ما اینقدر پای توان هسته ای خون دادیم و الان اقدام به جمع آوری سانتريفيوژها کرده ایم و به گذشته بازگشته ایم؟!، گفت: این زمزمه ها برای ناامیدی ملت دیکته می شود، در صورتی که باید به این افرد گفت شاید دشمن بتواند تمام سانتريفيوژها و قلب راکتور اراک را از کار بیاندازد، ولی هیچ گاه نخواهد توانست دانش هسته ای، مغزها و اندیشه هایی که با سد شکنی امثال شهید احمدی روشن در کشور انجام شده را تغییر دهد، زیرا حتی بعد از شهادت شهدای هسته ای، بیش از 300 نخبه کشورمان اعلام آمادگی کردند تا با تغییر رشته خود در زمینه هسته ای فعالیت کنند که تا به امروز حتی 10 نفر از این 300 نفر از تغییر رشته خود پیشیمان نشده اند.

* اراده کنیم غنی سازی را در عرض 6 ماه تا مرز 90درصد می رسانیم

امام جمعه مشهد گفت: اگر اراده کنیم در شش ماه می توانیم غنی سازی خود را تا مرز 90درصد برسانیم و این توانایی علمی نتیجه ایستادگی در مقابل توطئه آمریکایی و اسرائیلی در به خاک و خون کشیدن شهدای هسته ای این مرز و بوم است.

 *خودکفایی علمی هدف تیرس دشمن

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز دشمن عمق خودکفایی دانش و فناوری علمی ما در دانشگاه ها را نشانه گرفته ؛ بنابراین نسل امروز باید به این نکته آگاه و واقف باشند که دشمنی دشمنان این نظام صرفاً با پوشت و گوشت و جان ملت ایران و حتی سرمایه و نفت ما نیست بلکه آن ها دشمن توسعه علمی و فناوری ما هستند.

* برگزاری کنسرت مختلط در دانشگاه به بهانه هنر !!

آیت الله علم الهدی افزود: این افراد و جریان های نفوذی در دانشگاه ها به اسم هنر به دنبال این هستند تا با برگزاری کنسرت های مختلط، دختر و پسر دانشگاه را به ابتذال کشانده و به جای تولید علم به محلی برای لذّت طلبی و عیاشی تبدیل کنند.

 امام جمعه مشهد در ادامه اشاره به برجام کرد و گفت: آنچه امروز ما را ترسانده، این است که رادیو رسمی آمریکا که یک دستگاه غیرمستند هم نیست، اعلام می کند ایران در اجرای بندهای برجام در زمینه برنامه هسته ای خود سریع تر از آنچه ما فکر می کردیم، عمل کرده است.

 *آمریکایی ها به هیچ قراردادی پایبند نیستند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نباید به آمریکا اعتماد کرد، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکایی ها از نظر ما قابل اعتماد نیستند، زیرا  به هیچ قراردادی پایبند نمی باشند.

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه از روزی که مذاکرات هسته ای آغاز شد، و دشمنی آمریکایی ها در حرف زدنشان به ما نشان داده شد، گفت:  دشمنی آمریکایی ها از اهانت به ملت ایران گرفته و تحقیرهایی که کنگره آمریکا علیه ایران داشت، تا برخوردهای سوئی که با ما انجام دادند، در این 37 سال بعد از انقلاب بی نظیر بود.

*نقض بند 29 برجام

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک تحریم بعد از برجام علیه ایران وضع شود، برجام از نظر ما از هم پاشیده است، زیرا وقتی به متن برجام رجوع می‌کنید، در بند 29 برجام آمده است «اتحادیه اروپایی و دولت‌های عضو و ایالت متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تأثیر گذاری منفی و مستقیم بر عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهداتشان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت‌آمیز این برجام خودداری خواهند کرد»، بنابراین قانون اخیر آمریکا در محدودیت سفر به ایران، نقض بند 29 برجام است و دولت باید برجام را متوقف کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به امضای ۲۲۶ نماینده کنگره برای برداشت 57/1 میلیارد دلار از حساب های بلوکه شده ایران برای گروگان های بعد از 30 سال، گفت: هر چه به آمریکا نزدیک تر شویم و بیشتر به آن ها لبخند بزنیم، آن ها جریح تر می شوند و با رفتارهای غیرانسانی خود ملت ایران را بیشتر تحقیر می کنند.

 وی با بیان اینکه دشمن با تجربه ای که از سال 88 به دست آورده، به دنبال نفوذ در کشور است، هشدار داد: در سال 88 افرادی که به خیابان ها ریختند و کشور را به آشوب کشاندند، کسانی بودند که با حمایت آمریکا این فتنه را انجام دادند، امسال(سال 94) نیز دشمن با تجربه سال 88 به دنبال نفوذ و تا در نهایت نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند. لذا باید با بصیرت افزایی این نقشه را نقش بر آب کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha