شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آذربایجان

حوزه/ مسئول دفتر قم نهضت اسلامی کشور جمهوری آذربایجان از برگزاری مراسم چهلم شهدای اربعین این کشور در قم خبر داد.

حجت الاسلام اسکندر حسین زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به برگزاری مراسم چهلم شهدای  اربعین کشور آذربایجان در قم اشاره کرد و گفت: این مراسم پنج شنبه 17 دی ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در این مراسم به ایراد سخن پرداخته و مهدی رسولی زنجانی به مداحی خواهد پرداخت.

مسئول دفتر قم نهضت اسلامی آذربایجان با اشاره به حادثه حمله به شیعیان آذربایجانی، خاطرنشان ساخت: جمعی از مسلمانان کشور آذربایجان در آستانه اربعین أباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه ای گردهم آمده و در حال اقامه نماز جماعت بودند که نیروهای ویژه پلیس این کشور با لباسی مبدل و به وسیله ماشین حمل زباله در این مکان حاضر شده و به داخل آن یورش بردند که درآن حمله 14 نفر زخمی و 4 نفر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: این اشخاص پس از این حمله وحشیانه، جنازه شهدا را با خود برده و پس از 2 هفته قبری را نشان خانواده های آنان داده و مدعی شدند این اشخاص را در این قبر دفن کرده اند.

وی تصریح کرد: پلیس آذربایجان با تهمت مسلح بودن آنان، این حمله را انجام داده و اجازه برگزاری هیچ مراسمی را در سر مزار این شهیدان نمی دهد.

مسئول دفتر قم نهضت اسلامی آذربایجان با اشاره به کشته شدن 2 پلیس در آن حمله، بیان داشت: در آن فاجعه 2 پلیس نیز کشته شدند که نیروهای ویژه پلیس به دلیل اعتراض آنان، این عزیزان را نیز کشته اند و این کشتار را از سوی نیروهای مسلمان دانسته اند؛ اما دست آنان رو شد و همگان متوجه شدند که این عمل از سوی خود آنان انجام شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha