جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشستی برررسی اوضاع مسلمانان آفریقا

حوزه/ مرکز پژوهش های آفریقایی حرم حضرت عباس با همکاری دانشکده علوم تربیتی دانشگاه قادسیه به بررسی مشکلات و اوضاع مسلمانان و شیعیان آفریقا پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مرکز پژوهش های آفریقایی وابسته به حرم حضرت عباس علیه السلام با همکاری دانشکده علوم تربیتی دانشگاه قادسیه، نشستی برای برررسی اوضاع مسلمانان آفریقا برگزار کرد.

سید هاشم العوادی مدیر مرکز پژوهش های آفریقایی درباره برگزاری نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست و گفتگوها، طراحی و تنظیم چهارچوب ها و افکار جدید برای تحقیقات آینده در مورد آفریقا و بررسی اوضاع مسلمانان این منطقه می باشد؛ چراکه این قاره از مشکلات زیادی رنج می برد و واقعیت ها نشان می دهد بیشترین مشکلات معاصر این قاره، وجود کودتاهای نظامی و مشکلات قبیله ای و جنگ قدرت می باشد.

وی افزود: هدف ما این است که در این جلسه بر پدیده درگیری های مذهبی در آفریقا تمرکز کنیم که پدیده ای نوظهور است و در حد توان خود به بررسی این پدیده بپردازیم و راهی برای حل مشکلات پیروان اهل بیت(ع) در این سرزمین ها بیابیم؛ چراکه حل و فصل مشکلات مردم آفریقا از جمله شیعیان نیجریه نیازمند تلاش فراوان برای یافتن راه حل های جدید و برقراری ارتباط های جدید با پیروان اهل بیت(ع) در آفریقا می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha