سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی به ساده زیستی و زهد علمای بزرگ اشاره کرد و گفتند: ائمه جمعه باید از تشریفات دوری نمایند تا بتوانند به اسلام خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه در تالار آدینه تهران، با اشار به اینکه قرارگاه نماز جمعه بسیار تأثیرگذار و با اهمیت است، اظهارداشتند: چهره‌هایی که در راه انقلاب با استقامت گام برمی‌دارند، می‌توانند در قرارگاه‌های نماز جمعه برای انقلاب بسیار تاثیرگذار باشند.

ایشان با تاکید براینکه خطبه‌های شما باید بسیار پرمحتوا، سنگین و پررنگ باشد لذا مطالعات و اطلاعات فراوان لازم است ادامه دادند: ائمه جمعه لازم است اول توجه به قرآن و آشنایی با مضامین آن، دوم نهج‌البلاغه، سوم صحیفه سجادیه و چهارم تاریخ ائمه، علما و بررسی تحلیلی آنها را مورد توجه قرار دهند.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه ائمه جمعه  باید از حوزه‌ها، تعلیم و تربیت و تدریس دور نشوند، گفتند: امروز بیشتر ائمه جمعه، مدیر حوزه‌ علمیه شهرستان خود هستند که بسیار خوب است اما باید اشتغال به تدریس هم داشته باشند و همیشه باید مذاکره، مباحثه و درس را در نظر داشته و در کنار آن به حوزه تألیفات نیز اهمیت بدهند.

معظم له با بیان اینکه علما و طلبه‌ها باید در برخورد با مردم رفتاری متواضعانه و کریمانه داشته باشند، افزودند: مردم شما را پناهگاه خود می‌دانند، بنابراین سعی در مشکلات مردم فضیلت بزرگی است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی به رشادت‌های مردم ایران در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان داشتند: این مردم زحمات خیلی زیادی کشیده‌اند. در 8 سال دفاع مقدس، جان خود را فدا کردند. هیچ وقت این سخن امام خمینی(ره) خطاب به طلاب و علما را فراموش نکنید که فرمودند: خوشا آنها که دیوار فیضیه را پشت سر گذاشته و به جبهه‌ها شتافتند.

ایشان با تأکید بر اینکه خدمت به مردم ایران افتخار بزرگی است، به ساده‌زیستی و زهد علمای بزرگ اشاره و تصریح کردند: اگر عالمی دم و دستگاه و تشریفات داشته باشد، به اسلام لطمه می‌زند؛ اگر یک عالمی به فکر جمع کردن مال دنیا باشد، قادر نیست و نمی‌تواند به اسلام خدمت کند.

این استاد حوزه، با تأکید برشناخت و تبیین نقشه‌های دشمن و راهکارهای دفع آن توسط ائمه جمعه  ابرازداشتند: شما تا دیروز افسران جنگ سخت بودید و امروز باید افسران جنگ نرم باشید و مرزهای نفوذ سیاست و فرهنگ را شما طلبه‌ها باید صیانت کنید.

ایشان یادآورشدند: امروز بیدار بودن، هوشیار بودن و سنگرها را حفظ کردن، بسیار مهم است. کل حوادث جهان با انقلاب اسلامی و ولایت مربوط است.

معظم له در  بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه قدردانی کردن از کشتی‌بانی که کشتی متلاطم انقلاب را تا امروز نگه داشته است، از جمله وظایف ما محسوب می‌شود گفتند: باید از خدا بخواهیم وجود رهبر معظم انقلاب را برای ما حفظ کند و بر عمر ایشان بیفزاید.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه ما این انقلاب را جزء برنامه‌های دین و جزء زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) می‌دانیم، خاطرنشان کردند: در کل دنیا حوادثی در جریان است که به ما، انقلاب و ولایت مربوط است؛ لذا همواره باید در کنار فقهای بزرگ باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha