سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: پایه حکومت عربستان سعودی با این خونریزی تداوم پیدا کرده که بالاخره زائل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به جنایات حکام آل سعود، اظهار داشتند: امام علی(ع) در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: «ایاک و الدماء و سفکها بغیر حلها فانه لیس شی ء ادنی لنقمه  و لا اعظم لتبعه  و لا احری بزوال نعمه و انقطاع مده من سفک الدماء بغیر حقها و الله سبحانه مبتدی ء بالحکم بین العباد  فیما تسافکوا من الدماء یوم القیامه فلا تقوین سلطانک بسفک دم حرام   فان ذلک مما یضعفه و یوهنه ، بل یزیله و ینقله و لا عذر لک عند الله و لا عندی فی قتل العمد   لان فیه قود البدن و ان ابتلیت بخطا و افرط علیک سوطک او سیفک او یدک بالعقوبه/ زنهار که از ریخته شدن به ناحق خون بپرهیز. بدان که هیچ چیزی بیش از خون به ناحق ریخت شده موجب نزدیک ساختن کیفر انتقام، بزرگ نمودن مجازات، سرعت بخشیدن به زوال نعمت و پایان بخشیدن به زمامداری نمی شود و خداوند سبحان در دادگاه قیامت، قبل از هر چیز در مورد خون های ریخته شده دادرسی خواهد کرد. زمامداری ات را با ریختن خون حرام تقویت مکن که نه تنها آن را سست و ضعیف می کند؛ بلکه بنیاد حکومت ات را کنده و آن را به دیگران منتقل می نماید و هیچ عذری برای قتل و استفاده از شمشیر و تازیانه و دست برای کیفر ناروا، نزد خدا و نزد من پذیرفته نیست؛ زیرا که کیفر آن قصاص است.

ایشان ابراز داشتند: اولین رسیدگی خداوند متعال در روز قیامت، خون های ریخته شده است که در باب حدود، دیات و قصاص روایات زیاده به آن اشاره کرده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: حکومت عربستان سعودی با این خونریزی ها تداوم پیدا کرده که بالاخره زائل خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کردند: این حکومت با این افعال به دنبال پشتیبانی آمریکا، صهیونیست ها و هم پیمانان آنان است؛ اما بالاخره از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha