پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مراسم  بزرگداشت آیت الله محمد شجاعی

حوزه/ رژیم آل سعود، ابولهب زمان است و به جهان اسلام ظلم می کند، اینها باید بدانند که با جاهلیت مدرن خود روی جاهلیت صدر اسلام را سفید کردند و پشتوانه های مالی دیگر برای نجات آنها کارساز نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در مراسم  بزرگداشت ارتحال عالم ربانی آیت الله محمد شجاعی که شب گذشته در مسجد رفعت قم  با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله خرازی، علما طلاب و فضلا برگزارشد، با بیان بعد شخصیتی و اخلاقی آیت الله شجاعی زنجانی اظهار داشت: این عالم جلیل القدر، علمش را برای خدا یاد گرفته بود و توام با مبانی و دستورات الهی گام بر می داشتند و استاد اخلاق بود.

وی با بیان این که  ایشان به عنوان استاد اخلاق توانسته بود از بعد اخلاقیات خود را بسازد  به نقش علما در خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان اشاره کرد و  خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب و معارف اهل بیت (ع) با وجود علما اسلام هرگز نمی توانند ضربه ای به مکتب اهل بیت(ع) وارد کنند.

محقق و پژوهشگر حوزه در ادامه افزود: دعوت به دین باید توام با معرفت باشد و همواره در آن خشیت الهی وجود داشته باشد تا بتواند در دیگران تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام  والمسلمین حیدری کاشانی با بیان رسالت علما در تبلیغ دین مبین اسلام اذعان داشت: علم و فعل عالم باید با گفته هایش منطبق بوده  و مغایرت نداشته باشد، لذا باید به خدا خشیت داشته باشند به این معنا که ترس توام با معرفت به خداوند باشند.                                

وی ابراز داشت: عالم باید با تهذیب نفس و تزکیه و به وسیله آموخته های خودش جامعه اسلای را نجات بدهد، خیرخواه مردم باشد و برای رضای خدا تلاش کند.                        

 حجت الاسلام والمسلمین  حیدری کاشانی با اشاره به اعدام شیخ نمر باقر النمر افزود: شیخ نمر با مظلومیت به دست رژیم منفور آل سعود به شهادت رسید و باید دانست این اولین مظلومیت نیست که در حق تشیع رخ داده است، بلکه تاریخ چنین مظلومیت های زیادی را از صدر اسلام تا کنون در حق شیفتگان مکتب اهل بیت علیه السلام ثبت کرده است.                                           

وی در ادامه اظهار داشت: باید دشمنان دین مبین اسلام  بدانند که با وجود علمایی همچون شیخ نمر در طول تاریخ نتوانستند و نخواهند توانست تعرضی به مکتب اهل بیت علیهم السلام داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان نمی توانند نور خدا و نور علما را خاموش کنند، رژیم ال سعود ابولهب زمان هستند و به جهان اسلام ظلم می کنند و اینها باید بدانند که با جاهلیت مدرن خود روی جاهلیت صدر اسلام را سفید کردند و پشتوانه های مالی دیگر برای نجات آنها کارساز نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha