شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حیدری کاشانی-کارشناس برنامه «سمت خدا»

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی مومنان، گفت: مومنان در زندگی خود دارای سه خصلت هستند؛ نخست سبقت در کار خیر، دوم دعا محوری، سوم اخلاص.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، شب گذشته در مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد مهدیه همدان، گفت: در تفسیر سوره ناس اصلی ترین وظیفه شیطان به وسوسه مومنان در انجام کار خیر است.

وی تصریح کرد: با توجه به منابع اسلامی اکثر افرادی که وارد جهنم می شوند، کسانی هستند که در انجام کار خیر و واجبات الهی دچار وسوسه های شیطانی شده اند و در انجام واجبات الهی سوف سوف کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی مومنان، خاطرنشان کرد: مومنان در زندگی خود دارای سه خصلت هستند؛ نخست سبقت در کار خیر، دوم دعا محوری، سوم اخلاص.

وی در ادامه افزود: خانواده اسلامی باید دعا محور باشد، دعای پدر و مادر در حق فرزندان مستجاب است، موارد بسیاری مشاهده شده که به واسطه دعای والدین افراد از انحراف نجات پیداکرده و به مقام رفیع شهادت نایل شده اند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که تکبر، مادر تمام عیوب الهی است، تصریح کرد: نهادینه کردن اخلاص در جامعه باید از خانواده ها انجام شود، حضرت علی(ع) می فرماید کسی که تکبر نهان داشته باشند هیچ خیری نمی بیند.

وی در پایان افزود: یکی از آثار مجالس اهل بیت(ع) تکبر شکنی است؛ تکبر و دل بستگی به دنیا سبب شد تا مردم زمان امام حسین(ع) امام زمان خود را تنها گذاشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha