پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام حیدری کاشانی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی سوره‌ها در قرآن با امام حسین(علیه السلام) پیوند دارند، به تبیین پیام‌های سوره فجر و ارتباط آن با سید الشهدا(علیه السلام) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حیدری کاشانی در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برخی سوره‌های قرآن با امام حسین(علیه السلام) پیوند دارند، اظهارداشت: یکی از این سوره‌ها سوره فجر است که آثار و اسرار فراوانی برای تلاوت آن بیان کرده‌اند.

وی به برخی از روایات درباره این آیه اشاره کرد و ادامه داد: در میان این روایات، روایت امام صادق(علیه السلام) شگفت انگیز است، ایشان می‌فرمایند، سوره فجر سوره حسین بن علی(علیه السلام) است، این سوره را در نمازهای واجب و مستحبی تلاوت کنید و کسی که بر آن مداومت کند خداوند توفیق همراهی با امام حسین(علیه السلام) در بهشت را به او عنایت خواهد کرد.
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم به معارف کلی سوره فجر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این سوره سه تمدن شیطانی را معرفی کرده و این پیام را به ما منتقل می‌کنند که در هر عصری شیطان یک نماینده ارشد دارد و اینها به نمایندگی از شیطان در جوامع انسانی تمدن شیطانی را برپا می‌کنند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه این نمایندگان شیطان در هر جامعه‌ای دو نشانه دارند، بیان کرد: اینها کسانی هستند که در سرزمین‌ها طغیان کرده به غارت ثروت‌ها و قتل و خونریزی و جنایت دست می‌کنند.
وی ادامه داد: این آیه می‌گوید خداوند رحمان به جنایتکاران و نمایندگان شیطان مانند داعش فرصت می‌دهد ولی در کمین آنها است تا عذابشان کند و ما باید برای تحمل مصیبت صبر خدایی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال برای آنهمه ظلم و ستم نمرود فقط یک پشه برای عذابش مامور کرد، گفت: یزید در سه سال حکومتش سه جنایت بزرگ در تاریخ ثبت کرد ولی سرانجام به شکل فجیعی هلاک شد.
حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه افرادی که دست خودشان را از دست ولایت و امام زمانشان خارج کردند در نهایت به نمایندگان شیطان پیوستند، اظهار کرد: عاقبت اخروی نمایندگان شیطان و یزیدیان این است که احدی مانند آنان به دست خدای متعال عذاب نخواهد شد و در مقابل پیروان امام حسین(علیه السلام) جایگاهی ویژه در بهشت الهی دارند و میهمان آن حضرت در جنت خواهند بود.
انتهای پیام  313/17
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha