پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شیعه

حوزه/ روحانی هندوستانی با اشاره به نفوذ تشیع در دنیا، گفت: غرب از سلاح ایرانی ها وحشت ندارد، بلکه از مذهب تشیع و رشد روزافزون آن در کشورهای مختلف جهان هراس دارد.

حجت الاسلام غلامعلی رضوی از طلاب هندوستان که حدود4 سال است در جامعة المصطفی اصفهان مشغول به تحصیل می باشد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با بیان این که درس های ابتدایی و همچنین پیشرفته حوزوی را در المصطفی فرا گرفته ام، ابراز داشت: با توجه به تعلیماتی که در این نهاد گذرانده ام، موفق شدم هرسال به مناسبت ماه مبارک رمضان به عنوان مبلغ به کشور هندوستان سفر کنم، در حال حاضر نیز از طریق فضای مجازی به زبان های هندی، انگلیسی و فارسی بحث تبلیغ را ادامه می دهم.

وی، جایگاه مذهب شیعه در کشور هندوستان را بسیار مطلوب برشمرد و گفت: طبق آخرین آمار، کشور هند حدود 100 میلیون شیعه دارد که تعدادی از آنها نیز موفق شده اند، وارد دستگاه های دولتی شوند.

این طلبه غیرایرانی به کارکرد و نقاط قوت جامعة المصطفی در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: از نتایج اقدامات این نهاد، بیداری اسلامی و پرورش طلاب و روحانیون روشنفکر و عالم در کشورهای مختلف دنیا از جمله آیت الله شیخ نمر و شیخ زکزاکی است.

وی اضافه کرد: شیخ زکزاکی تا سال 1978 میلادی یکی از رهبران اهل سنت بود که کسی با او دشمنی نداشت، اما در سال 1980 میلادی زمانی که برای مراسم رحلت امام خمینی وارد ایران شد با زندگی امام راحل آشنایی پیدا کرد و همین امر سبب شد تغییراتی در وی ایجاد شود، از این رو تبلیغاتی درباره مذهب شیعه آغاز کرد و موسسه ای در این خصوص تشکیل داد که با این اقدام آل سعود با او دشمن شد.

حجت الاسلام رضوی، گسترش مذهب شیعه در دنیا را سبب هراس دشمن از ایران عنوان کرد و افزود: غرب از سلاح ایرانی ها وحشت ندارد، بلکه از مذهب تشیع و رشد روزافزون آن در کشورهای مختلف جهان هراس دارد.

وی در پایان خطاب به جوانان، گفت: اگر جوانان نامه ای که رهبر معظم انقلاب برای جوانان اروپایی نوشته اند، مطالعه کرده و به آن عمل کنند اطمینان داشته باشند، پیروزی نهایی با آنهاست.

313/38

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha