چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
دیدار فانی با آیت الله اردبیلی

حوزه/معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به داير شدن ۶۵۰ دارالقرآن آموزش و پرورش در سطح کشور، گفت: در اين مراكز، آموزش هاي تخصصی قرآن به دانش آموزان داده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دكتر كفاش صبح امروز در دیدار دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، از داير شدن 650 دارالقرآن آموزش و پرورش در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: در اين مراكز، آموزش هاي تخصصی قرآن به دانش آموزان داده می شود.

وي افزود: بنا داریم در هر شهر دو مرکز تخصصی قرآنی ایجاد شود تا تعداد اين مراكز به 1500 دارالقرآن افزایش یابد.

معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش به برگزاري طرح حفظ قرآن به دستور مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: اين طرح طي چندسال براي دانش آموزان برگزار شد اما همه دانش آموزان در بخش حفظ کامل استقبال نمی کردند به همین دلیل «طرح موضوعی حفظ قرآن» دوسال است که اجرا می شود.

كفاش افزود: براي اجراي اين طرح، در هر پایه تحصیلی یک کتاب طراحي شده كه 30 آیه مشهور قرآن با ترجمه و خلاصه ای از مفهوم قرآن در آن انتشار یافته است.

وي افزود: دانش آموزان تا هنگام پايان تحصيل در آموزش و پرورش، 340 آیه را با ترجمه حفظ خواهند كرد.

معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش همچنين از فعاليت هاي اين معاونت براي افزايش شناخت دانش آموزان به معارف اهلبيت اشاره داشت و گفت: برای آشنایی بیشتر با سیره اهلبیت در خصوص ائمه معصومین(ع)، کتاب ضمیمه اي خارج از برنامه درسی در قالب مسابقه کتابخوانی اجرایی می شود.

كفاش تصريح كرد: بر این اساس امسال 1 میلیون نسخه از این کتب در سطح مدارس کشور توزیع شد.

وي همچنين به برگزاري دوره هاي آموزشي نماز براي مديران مدارس اشاره داشت و افزود: امسال 4500 نفر از مدیران

مدارس با همت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و طلاب حوزه در دوره های آموزشی روش های توسعه نماز شرکت کردند تا شیوه های برخورد و روان شناسی اسلامی را یاد بگیرند.

معاون فرهنگي وزير آموزش و پرورش در پايان خاطرنشان كرد: همچنين اين اقدام برای ائمه جماعت مدارس در چهار مرکز استانی صورت گرفت.

انتهاي پيام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha