دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 377327
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
حجت الاسلام محمد جعفر جوشن - حوزه فارس

حوزه/ نشست "اهمیت حفظ قرآن و جایگاه والای حافظ قرآن"، به منظور تبیین اهمیت، فضیلت و قداست جایگاه قرآن کریم، در مدرسه علمیه نخبگان شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر جوشن، مدیر مدرسه نخبگان شیراز در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز بیان کرد: نشست اهمیت حفظ قرآن و جایگاه والای حافظ قرآن به منظور تبیین اهمیت، فضیلت و قداست این کتاب الهی، به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز، با حضور اساتید برجسته قرآنی و شرکت 50 نفر از طلاب این مدرسه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه نخبگان یک شیراز با اعلام رضایتمندی طلاب این مدرسه در رابطه این نشست اظهار داشت: برگزاری نشست های قرآنی اعم از شناخت طلاب به اهمیت جایگاه والای حفظ قرآن و حافظان این عرصه از فعالیت و اقدامات این حوزه علمیه در چند سال اخیر می باشد.

وی اضافه کرد: نشست هایی با موضوعات قرآنی مختلفی به صورت مداوم و مستمر با حضور مسئولین مدرسه، معاونین، اساتید در مدرسه نخبگان شیراز برگزار می شود.

حجت الاسلام جوشن، با توجه به روایات و احادیث موجود پیرامون مسائل قرآنی، خاطر نشان کرد: با مراجعه به منابع مختلف قرآنی و در روایات بسیاری، افزون بر توصیه به تکریم و تعظیم قرآن و اهل قرآن، سفارش‌های فراوانی بر حفظ آیات و سوره ها و همچنین تجلیل از حافظان و حاملان وحی دیده می‌شود که باید به آن توجه خاصی شود.

وی بهره‌مندی طلاب این حوزه از حضور اساتید و سخنرانان مجرب حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست‌های آموزشی ویژه محصلین این مدرسه، بهره‌مندی تمامی آنها و علاقه مندان به چنین کلاس هایی را از مهم ترین اهداف برگزاری نشست‌های قرآنی دانست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha