پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ دشمنان برای سرد کردن محیط خانواده‌ها، تلاش بسیاری انجام می‌دهند و متأسفانه طلاق‌ها و آسیب‌های خانواده در جامعه مسلمان ایران رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم خانواده حوزویان سراسر کشور بیان کرد: به حافظان قرآن کریم که با توجه به قرآن زندگی خود را  منور کرده‌اند و به مرکز خدمات که رویکرد فرهنگی دارد و تنها به خدمات مادی توجه ندارد باید تبریک بگویم.

وی ادامه داد: مرکز خدمات در تلاش است که در کنار خدمات مادی خدمات معنوی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد و یک از خدمات فرهنگی که توجه ویژه‌ای به آن دارد انس با قرآن و مفاهیم آن است.

رئیس مرکز خدمات با بیان این که سربازی امام زمان(عج) انتظاراتی را ایجاد می‌کند گفت: روحانیون باید بیشتر از سایر مردم به قرآن توجه کرده و به آن عمل کنند و فضای خانواده آنها باید در راستای توجه، حفظ و فهم آیات قرآن کریم و عمل به آن باشد.

وی ابراز داشت: فضای خانواده‌ها باید معطر به نور قرآن، فهم و عمل به آن معطر باشد و این هدف برای مرکز خدمات بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه دشمنان برای سرد کردن محیط خانواده‌ها تلاش بسیاری انجام می‌دهند و متأسفانه طلاق‌ها و آسیب‌های خانواده در جامعه مسلمان ایران رو به افزایش است، گفت: سعادت فرزندان و همچنین کشورمان در گرو خانواده سالم است و برای اینکه خانواده سلامی داشته باشیم، باید توجه به قرآن را در محیط خانواده جدی بگیریم.

وی ادامه داد: قرآن کریم نور است و نورانیتش باعث می‌شود که نه تنها خودش روشن باشد، بلکه دیگر شعاع‌ها را نیز روش کند و در هر خانه‌ای که قرآن تلاوت شود برای آسمانی‌ها مانند ستاره‌ای می‌درخشد.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: از مسئولین قرآن مرکز خدمات انتظار دارم که در برنامه‌های قرآن، تنها به حفظ قرآن به روش‌های گوناگون توجه نکنند؛ بلکه تکیه ما باید بیشتر بر معنا  و مفاهیم قرآن باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که قرآن را حفظ می‌کنند نباید سهل‌انگاری کرده و آن را فراموش کنند تا در آخرت مورد شکایت قرآن قرار نگیرند، گفت: ما باید با این کتاب آسمانی بیعت مجددی داشته باشیم که خانه‌هایمان نورانی و با برکت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: حقیقتاً ثروت زیاد آرامش و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه نمی‌آورد، بلکه اگر دل ما با خدا و کلام خدا آشنا باشد آرامش در زندگی ما جاری می‌شود.

 

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha