پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

حوزه/ جوامع اسلامی با توجه به فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های کشورهای غربی، در این برهه از زمان دچار معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری هستند و تنها راه‌حل برون رفت از آن برگشت‌پذیری به سبک زندگی قرآنی و توسل به آیات نورانی و اهل‌ بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سعید قربانی، رئیس دارالقرآن‌الکریم مازندران در گردهمایی مسئولان کانون‌های قرآن شهرهای استان که در محمودآباد برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و دعوت از همه آحاد مردم بصیر برای حضور در پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نمونه بارز الگوی عملی در تبعیت از ولایت و مدافع این حریم بودند.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه (س) جان پاک خود را در راه تقویت جایگاه ولایت اهدا کرد، افزود: همه ما باید با تأسی از سیره و سبک زندگی نخست شهیده عالم حضرت زهرا (س) باید در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری بکوشیم.

رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم مازندران با بیان این که زندگی نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) پر از دردها و رنج‌هایی بود که تنها برای هدایت و روشنگری جامعه اسلامی آنها را تحمل کرد، گفت: در تمام ادوار تاریخ اسلام شاهدیم که برخی‌ها لغزش‌های متعددی داشتند، کسانی که قاری قرآن و مبلغ آیه‌های نور بودند، اما تدبر در معانی و مفاهیم قرآن نداشتند.

قربانی به اهمیت تدبر و انس با قرآن تأکید کرد و ادامه داد: قرآن زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم می‌کند و همه مسلمانان در سایه آیات نورانی این کتاب آسمانی باید تکامل یابند.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران، تمسک به قرآن و اهل‌ بیت(ع) را تنها راه برون ‌رفت از معضلات اجتماعی در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی با توجه به فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های کشورهای غربی، در این برهه از زمان دچار معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری هستند و تنها راه‌حل برون رفت از آن برگشت‌پذیری به سبک زندگی قرآنی و توسل به آیات نورانی و اهل‌ بیت(ع) است.

وی در ادامه به جایگاه خبرگان رهبری و تثبیت جایگاه ولایت فقیه در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: خبرگان رهبری آینده باید برای تثبیت جایگاه ولایت و ولی‌فقیه تلاش کند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم مازندران در پایان با بیان این که ملت ایران در روز جمعه حماسه ای تاریخی را خلق خواهند کرد، افزود: انتخابات صحنه تجلی وحدت ملی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha