دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به سهمیه ۱۴ هزار نفری استان برای ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علی زاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جلسه قرآنی این سازمان در ساری با بیان این که هرچه بیشتر با قرآن آشنا باشیم، برکات آن را در جامعه و خانواده‌ها بیشتر مشاهده می‌کنیم، گفت: مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن کریم تاکید فراوانی دارند.

وی با بیان این که انس با قرآن، توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که براساس هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 وی با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است، اما هم اکنون افتخار می کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه داده، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم. 

حجت الاسلام علی زاده با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهمیه 14 هزار نفری استان برای ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران ثبت‌نام کردند.

 حجت الاسلام علی زاده از برگزاری آزمون کتبی و شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مازندران خبر داد و بیان داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور از اول اسفند آغاز و تا 13 همین ماه ادامه دارد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: این آزمون در مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان در حال حاضر برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha