چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار خانواده طلاب و روحانیون حافظ با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار خانواده طلاب و روحانیون حافظ قرآن کریم از سراسر کشور که در مدرسه امیرالمومنین(ع)، ضمن تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشتند: مسئولان نظام باید قدر انقلاب و مردم را بدانند که با وجود انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه ای از آرمان های امام راحل عقب نشینی نکرده و هر روز با صلابت تر از گذشته وارد میدان می شوند و واقعا این مردم سرمایه و نعمت عظیم در این نظام به شمار می روند.

ایشان تصریح کردند: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به جایگاه قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشتند: قرآن خود را تشبیه به نور می کند. نور لطیف ترین موجود است اگر نور نبود هیچ موجودی بر روی کره زمین وجود نداشت و نمی توانست زندگی کند.

ایشان با بیان این که قرآن در عالم معنا، نور و مایه حیات انسان هاست، گفتند: قرآن کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم و قابل درک برای همه بشریت است و هر کسی که از قرآن پیروی کند به راه صحیح هدایت می شود و از ظلمت و جهل و عقب ماندگی دور می گردد.

معظم له با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشتند: اگر مسلمین واقعا قرآن را در زندگی خود به کار بگیرند جامعه از زشتی دور می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: قرائت قرآن مقدمه ای برای عمل به آن است و در روایت از معصوم (ع) داریم که فرمود، آیات قرآن گنجینه های دانش است و زمانی که درب گنجینه ای باز می شود نگاه کنند و از اشیاء گرانبهای آن استفاده نمایند.

ایشان افزودند: قرآن امتحان خود را در زمان جاهلیت پس داده است به گونه ای که عرب ها و سرزمین آنها که ملتی عقب مانده بودند در سایه سار قرآن و اسلام به آبادانی رسیدند، بنابراین آنچه مهم است عمل و پیروی از قرآن است که جامعه بشری را به بزرگی و کمال می رساند.

این مرجع تقلید افزودند: متأسفانه رژیم آل سعود که بزرگترین مراکز نشر قرآن را دارد همه آیات قرآن را زیر پا می گذارد و حتی این قوم به کشورهای مسلمان و مظلوم مانند یمن و سوریه لشکرکشی می کند. دست به جنایت و مسلمان کشی می زنند و حتی این رژیم ارزشی برای ماه حرام قائل نیست. با اینکه اسلام و قرآن جنگ در این ماهها را حرام کرده، اما آنها جنگ را خاموش نمی کنند.

ایشان یادآور شدند: این رژیم آیات صریح قرآن را هم زیر پا می گذارد، امیدواریم این قوم ریشه کن شوند و مسلمانان از شر آن نجات یابند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند، جامعه از حافظین انتظاراتی دارند و آن اینکه نمونه اخلاق و تقوای قرآنی شوند و از هر گونه بداخلاقی دور باشند، زیرا بداخلاقی هم لطمه به قرآن و هم به خودتان می زند.

معظم له بیان کردند: تلاش کنید قرآن را نشر دهید، زیرا نشر قرآن عبادت است. قرآن را احترام کنید، هر چند متأسفانه بعضی ها به قرآن بی احترامی می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha