دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مديرعامل موسسه تدبر در قرآن و سيره گفت: يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي قرآني تدبر در آيات قرآن است و همگان وظيفه دارند در زمينه تحقق پيام قرآني با نهايت تلاش و جديت وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام مهدي مقامي، مديرعامل موسسه تدبر در قرآن و سيره در جمع شركت‌كنندگان امروز در مراسم افتتاحيه طرح ملي "اولوالالباب" ويژه تربيت مربي تدبر در قرآن در مشهدگفت: با تدبر در قرآن بايد روخواني، روان‌خواني و قرائت قرآن معناي هدفمندي پيدا كند و آن عبارت از فهم قرآن و عمل شايسته به آيات آن می باشد.

دبیر طرح ملی "اولوالالباب" گفت: در تدبر قرآن بايد شنيدن و خواندن آيات قرآن براساس استناد لفظي صورت بگيرد نه اين كه انسان برداشت خود را از آيات و مفاهيم قرآني ابراز كند، زيرا در آن صورت از مقوله تدبر خارج شده است.

وی با اشاره به این که قرآن را بايد موجود زنده‌اي دانست و نبايد با قرآن مانند يك كتاب و اثر باستاني برخورد كرد گفت: طبق آموزه‌هاي ديني قرآن داراي يك ظاهر و يك باطن است كه بايد مورد توجه فعالان قرآني قرار گيرد.

حجت الاسلام مقامی افزود: ثمره همه فعاليت‌هاي قرآني بايد در عمل صحيح به آيات قرآن جلوه و ظهور و بروز داشته باشد و يكي از مقدمات عمل صحيح به قرآن تدبر در آيات قرآن است.

وی ادامه داد: يكي از مهم‌ترين پيام‌هاي قرآني تدبر در آيات قرآن است و همگان وظيفه دارند در زمينه تحقق پيام قرآني با نهايت تلاش و جديت وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مقامي اشاره كرد: تدبر در قرآن يك نگاه مجموعي و ارتباط منطقي در فهم و درك آيات قرآن در انسان بوجود مي‌آورد و تدبر در قرآن يك انسجام معنايي و هدفمند در درك آيات قرآن در انسان ايجاد مي‌كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha