جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمپین «در سال ۲۰۱۶ قرآن بخوانیم»  در مالزی

حوزه / یک کمپین قرآنی با عنوان «در سال ۲۰۱۶ قرآن بخوانیم» در مالزی آغاز می شود. در این کمپین، افراد و شخصیت ها از ادیان مختلف حضور دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمپینی متشکل از افراد برجسته کوآلالامپور در مالزی دور هم جمع شده‌اند و به هدف آشنایی بیشتر جوانان با آیات قرآنی از آن‌ها خواسته‌اند تا آیات مورد علاقه خود از قرآن کریم را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این کمپین از آغاز ماه مارس(11 اسفند) به مدت 31 روز، روزانه 10 آیه از قرآن در شبکه‌های اجتماعی متعدد در کوآلالامپور با عنوان «در سال 2016 قرآن بخوانیم» به اشتراک خواهد گذاشت.

به گفته برگزارکنندگان، این کمپین تنها به مسلمانان تعلق نداشته و غیرمسلمانان نیز می‌توانند در این جنبش مشارکت داشته و از زیبایی کتاب آسمانی قرآن بهره‌مند شوند.

در این حرکت بین‌الادیانی افراد شناخته شده‌ای در مالزی مانند نخست وزیر سابق مالزی ماهاتیر محمد و همسرش، اسقف اعظم کوالالامپور، رهبر کاهنان بودایی مالزی و  سایر چهره‌های شناخته شده این کشور مشارکت دارند.

موسسان این کمپین آناس زوبدی و سه تن از دوستانش در سال 2009 بوده اند. هدف آن‌ها از به راه اندازی این کمپین آشنایی بیشتر مسلمانان با دین خود و محدوده اخلاقی آن بود.  آناس امیدوار است که راه اندازی کمپین قرآن خوانی 2016 دیگر افراد را به خواندن کتب مذهبی بیشتر تشویق کند.

او در این خصوص گفت: غیرمسلمانان برای ما در نقش آینه عمل می‌کنند. به بیان دیگر زمانی که از اصول قرآن آگاه باشند و عمل نکردن به آن‌ها را در ما ببینند، ما را زیر سئوال برده و به این ترتیب ما مسلمانان بهتری خواهیم بود.

در این میان داتوک سری ونگ چان وی، از مسیحیان مدافع اعتدال آیات مورد علاقه خود را، آیات مربوط به مسیحیت در قرآن معرفی کرده و معتقد است که قرآن منبع مثبتی برای شناخت عیسی مسیح و دین مسیحیت است و اسلام واقعی خصومتی با مسیحیان ندارد.

دکتر ماهاتیر نیز در مراسم افتتاحیه کمپین گفت: مشکل اصلی مسلمانان این است که به روخوانی و حفظ قرآن بیشتر از درک معانی آن اهمیت می‌دهند. قرآن هیچ تغییری نخواهد کرد اما اگر شما قرآن را خوانده و ادراکی از آن نداشته باشید، هدایت نیز نخواهید شد.

کمپین «در سال ۲۰۱۶ قرآن بخوانیم»  در مالزی

 

کمپین «در سال ۲۰۱۶ قرآن بخوانیم»  در مالزی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha