دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مالزی بایکوت اسرائیل را یک حرکت جهانی‌ دانست

حوزه/ اداره بایکوت و تحریم مالزی ضمن مخالفت برای صدور ویزا برای ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی، حتی طرح موضوع صدور ویزا نادرست دانست و افزود: اسرائیل رژیمی نژادپرست است که حقوق مردم فلسطین را زیر پا گذاشته است و به همین خاطر کمپینی جهانی برای تحریم ورزشکاران این رژیم به راه افتاده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از malaysiakini.com، اداره بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم مالزی (بی.دی.اس) از تصمیم رهبران این کشور مبنی بر عدم صدور ویزا برای ورزشکاران اسرائیلی استقبال کرد و تصریح کرد که چرا این اقدامات زودتر انجام نشده است.

به گفته بی.دی اس. مسئولان اسرائیلی به فلسطینیان اجازه پیشرفت در ورزش را نمی‌دهند. فوتبالیست‌های فلسطینی کشته شده، استادیوم‌های آن‌ها بمباران شده و به بازیکنان اجازه سفر برای شرکت در مسابقات داده نمی‌شود. به این ترتیب یک جنبش جهانی در حال رشد در اعتراض به اقدامات پاکسازی قومی، آپارتاید نژادی، و اشغال نظامی فلسطین توسط صهیونیست‌ها وجود دارد. به دنبال ایجاد کمپین توسط تیم ورزشی فلسطین و فعالان حقوق بشر در سرتاسر اروپا، یوفا درخواست اسرائیل را مبنی بر میزبانی مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2020 رد کرد. به علاوه ورزشکاران و فوتبالیست‌های معروفی چون کریستا رونالدو، رونالدوی برزیلی اریک کانتونا نیز برای بایکوت اسرائیل فعالیت کرده و معتقد هستند که اسرائیل یک دولت نژادپرست بوده که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

بی.دی.اس با ابراز اینکه بایکوت اسرائیل یک حرکت جهانی‌ ‌ست، اعلام نمود: تا زمانی که مسئولین این دولت به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند، بایکوت ورزشکاران اسرائیلی ادامه خواهد داشت. این اداره از تمامی مردم مالزی خواست تا به منزله همبستگی با مردم فلسطین، در برابر اسرائیل ایستادگی کنند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha