پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز آموزش‌های اسلامی نسل جوان در مالزی

مرکز فعالیت جوانان بیت‌ الاسلام (پوساریب) به عنوان آموزش‌های اسلامی نسل جوان در مالزی افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از theborneopost.com، مرکز فعالیت جوانان بیت‌ الاسلام (پوساریب) در مالزی افتتاح شد. این مرکز بخشی از تاسیسات مسجد الشاکرین در کوالالامپور است.

داتوک طالب زال فیلیپ، معاون وزیر گردشگری مالزی با تاکید بر اهمیت چنین مرکزی، به نقش مهم مساجد در آموزش و نقش آن‌ها به مکانی فراتر از جایگاه برگزاری نماز و عبادت اذعان کرد.

وی گفت که در سال 1976، مسجد جایگاهی برای یادگیری بوده و این آموزه‌ها به مطالعات قرآنی و حدیث نیز محدود نبوده‌اند.

معاون وزیر گردشگری مالزی افزود: حتی در عصر طلائی تمدن اسلامی بسیاری از علمای اسلامی شناخته شده برای کسب دانش و مباحثات علمی با همتایان خود به مساجد رجوع می‌کردند.

طالب گفت: فرزندان ما بسیار خوش شانس هستند که به چنین امکاناتی دسترسی دارند و نسل جوان باید برای داشتن چنین فرصت‌هایی برای یادگیری سپاسگزار باشند. من پیش از این درباره نقش مسجد با کمیته مسجد الشاکرین و امکان گسترش این مرکز به نفع بچه‌ها صحبت کرده بودم و الان زمان آن رسیده که چنین مراکزی برای تشویق و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مسلمان داشته باشیم که مطالعات تحصیلی بهتری داشته و همزمان مکانی سالم ومفرح داشته باشند.

وی همچنین اختصاص بورس 5 هزار رینگیت (واحد پول مالزی) به این مرکز را اعلام کرد و گفت در صورتی که این مرکز واکنش مناسبی از مسلمانان محلی، خصوصا دانش‌آموزان دریافت کند، بودجه بیشتری نیز به آن‌ها اختصاص داده خواهد.

به علاوه عبدل معین عبدالکاظم، متصدی آموزش این مرکز گفت: پوراسیب یکی از مرکز آموزشی اسلامی است که قصد داریم در استان تاسیس کنیم و سه مرکز بعدی به زودی راه اندازی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha