پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی کوچک زاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی و روابط بین الملل در نشست بصیرتی- حوزه مازندران

حوزه/ کارشناس ارشد مسائل سیاسی و روابط بین الملل گفت: هدف رسانه های غربی تضیف باورهای دینی در خانواده های ایرانی و ارائه تفکرات ضد دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، کوچک زاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی و روابط بین الملل در نشست بصیرتی ، سیاسی به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا ( سلام ا.... علیها ) شهرستان جویبار ضمن ارج نهادن به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن گفت: در بحث انقلاب اسلامی و شناخت آن ابتدا می طلبد که انسان درک درستی از  وضعیت پیرامون خود داشته باشد؛ در واقع دیدگاه و ایدئولوژی که انسان از خود در این جهان هستی دارد، بر فهم او از انقلاب موثر است.

وی  با اشاره به تفکرات رایج در دنیای معاصر ا ز جمله لیبرال که متاسفانه در ظاهر ادبیات زیبایی نیز دارد گفت: این تفکرات که بخشی از آن مورد برخی افراد در کشور است، در خیلی از موارد با اسلام مغایرت دارد؛ که متاسفانه در بعضی از دانشگاه های ما از آن دفاع می شود. 

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به برخی از انقلاب هایی که در سایر کشورها بعد از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت، تاکید کرد : سایر انقلاب هایی که پس از انقلاب اسلامی  ما به وقوع پیوست به دلیل رسوخ تفکرات انحرافی از جمله لیبرالیسم ، مارکسیسم ، فاشیسم و..... به انحراف کشیده شد .

وی در ادامه با تاکید بر شرایطی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد، گفت : بحران هایی که در قبل از انقلاب وجود داشت، از جمله بحران هویت که ارمغان شعار حکام " از فرق سر تا نوک  پا فرنگی شدن " بود که سازگاری با جامعه سنتی – مذهبی ایران نداشت؛ همچنین عدم مشروعیت و محبوبیت حکومت و نیز بحران فضای باز سیاسی و اعمال استبدادگونه حکومت در قبال روزنامه ها و کتابها و...، همگی باعث ایجاد جرقه ای با نام انقلاب اسلامی درایران شد.

استاد کوچک زاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به تفاوتهای انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابها افزود: شالوده اصلی انقلاب و اهداف متعالی آن باعث شد که تفکر ناب دینی در دل جوانان و مردم ریشه دوانید و این امر باعث شد که دنیای غرب به فکر مقابله با این انقلاب افتد؛ البته دشمن بعد از نتیجه نگرفتن از جنگ تحمیلی 8 ساله ، امروز از سلاح جنگ نرم استفاده می کند.

وی در پایان با اشاره به مباحث جنگ نرم و فعالیت شبکه های اجتماعی و برنامه های ماهواره ای خاطر نشان کرد: در حال حاضر، در رسانه های غربی، نهاد خانواده اصلا جایگاهی ندارد لذا  امروز در ماهواره ها  شاهد پخش  برنامه هایی هستیم که در ظاهر سرگرم کننده است ولی هدفشان تضیف باورهای دینی در خانواده های ایرانی و ارائه تفکرات ضد دینی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha