پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 376805
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
نماز استسقاء مسلمانان مالزی

مسلمانان شهر پوتراجایا واقع در جنوب کوالالامپور فردا سه شنبه برای بارش باران در این کشور نماز استسقاء ‌می‌خوانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst.com.my، مسلمانان شهر پوتراجایا واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی فردا سه شنبه برای بارش باران و بهبود وضعیت هوا در این کشور نماز استسقاء ‌می‌خوانند.

داتوک عثمان مصطفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی (جکیم) در مالزی روز گذشته در بیانیه‌ای از مسلمانان سراسر مالزی خواست تا برای بارش باران پس از نماز ظهر، اقدام به خواندن نماز استسقاء کنند.

در این بیانیه آمده است: در تمامی مساجد تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی مالزی، مسجد ملی، مسجد پوترا، مسجد توناک میزان زین العابدین و سایر مساجد، عبادتگاه‌ها و مراکز آموزش اسلامی وزارت اوقاف اسلامی محدوده فدرال،  نماز استسقاء برگزار می‌شود.

عثمان همچنین از دیگر ادارات امور اسلامی استان‌ها خواست که از این رویه پیروی کنند. وی در ادامه گفت: نیاز به خواندن این نماز برای مسلمانان، خصوصا آن‌هایی که با مشکل قحطی‌های طولانی، کم آبی و سختی‌های فراوان روبرو هستند بسیار لازم و ضروری است. به امید اینکه پس از خواندن این توسط مسلمانان، باران باریده و شاهد آب و هوای بهتری در آینده باشیم.

گزارش کارشناسان هواشناسی اخیر در مالزی هشدار دهنده بوده و  خطر کمبود آب خصوصا  در پی عواقب شدید پدیده ال نینو در این کشور، زنگ خطری برای این کشور محسوب شده و ممکن است مردم این ناحیه تا ماه ژوئن شاهد گرمای شدیدی باشند. سطح آب سدها تا سطح بحرانی پایین آمده، با این حال هنوز وخامت اوضاع منجر به سهمیه بندی آب در هیچ یک از مناطق مالزی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha