پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر مالزی

حوزه/ مبلغان و علما نیز وظیفه دارند با سفر به مناطق مختلف، مفاهیم صحیح دینی را منتشر کنند و با جوانان ودانش آموزان مدارس وارد گفتگو شوند و افکار نادرست آنها را اصلاح کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن فارغ التحصیلان الازهر در مالزی همایشی با عنوان  "تمسک به اعتدال برای مبارزه با افراط" برگزار کرد. این همایش در روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته برقرار بود و گروهی از مرکز جهانی انجمن فارغ التحصیلان الازهر در قاهره و 3000 نفر از دانشگاهیان و مبلغان اسلامی مالزی و برخی اساتید مصری دانشگاه علوم انسانی مالزی در آن شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این همایش در بیانیه پایانی تاکید کردند: تمام مؤسسات رسمی و غیر رسمی اسلامی باید با افراطی گری ،  مبارزه کنند و جوانان را آگاه سازند و از انرژی جوانان برای سازندگی و آبادانی جهان اسلام بهره ببرند و مبلغان و علما نیز وظیفه دارند با سفر به مناطق مختلف، مفاهیم صحیح دینی را منتشر کنند و با جوانان و دانش آموزان مدارس وارد گفتگو شوند و افکار نادرست آنها را اصلاح کنند و به جهان اعلام کنند که اسلام از افراط و غلو و خشونت بیزار است و از سوی دیگر برخی مفاهیم مهم اسلامی مانند جهاد، خلافت، حاکمیت، تولی و تبری و تکفیر را برای مردم تبیین کنند تا برداشت های نادرست درباره این مفاهیم اصلاح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha