پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مفتی مصر

حوزه / مفتی مصر گفت: همایش سالانه ای برگزار خواهد شد تا مسائل فتوایی را بررسی می کند و سعی در یاری امت اسلامی در سایه چالش های موجود که در زندگی سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اخلاقی مسلمانان حاکم است، دارد. عنوان این همایش" شایستگی فتوا برای ائمه مساجد اقلیت های مسلمان" است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الیوم السابع، دکتر شوقی علام مفتی مصر، از هیئتی بلندپایه از ایالت "باهانج" مالزی به ریاست سید ابراهیم بن سید احمد" وزیر دعوت اسلامی و اوقاف مالزی استقبال کرد.

این دیدار برای تقویت همکاری دینی بین دارالإفتاء مصر و نهادهای دینی در مالزی انجام گرفت.

مفتی مصر در این دیدار گفت: دار الإفتاء و دانشگاه الازهر همیشه در خدمت مسلمانان در مشرق و مغرب زمین بوده و هست. دارالإفتاء همایشی بین المللی در ماه اوت گذشته برگزار و توصیه های آن را اجرا کرد، از جمله ایجاد شورای فتوا بود.

وی اشاره کرد: همایش دوره ای سالانه برگزار خواهد شد که مسائل فتوایی را بررسی می کند و سعی در یاری امت اسلامی در سایه چالش های موجود که در زندگی سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اخلاقی مسلمانان حاکم است، دارد.

مفتی مصر تصریح کرد: عنوان همایش آینده "تکوین علمی و شایستگی فتوا برای ائمه مساجد اقلیت های مسلمان" می باشد.

وزیر دعوت اسلامی و اوقاف مالزی هم در این دیدار تلاش های دارالإفتاء در جهت پایان دادن به هرج و مرج در فتاوی و جداسازی تفکر افراطی در داخل و خارج را ستود و از مفتی مصر برای دیدار از مالزی و آشنایی با اوضاع مسلمانان این کشور دعوت به عمل آورد و خواهان همکاری بیشتر دارالإفتاء و وزارت دعوت اسلامی مالزی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha