پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 894906
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
شوقی علام مفتی مصر

حوزه/ شوقی علام مفتی مصر گفت: شب نیمه شعبان، پیام آور وحدت و همبستگی میان فرزندان امت اسلامی و عربی در مقابله با چالش ها و خطراتی است که در حال حاضر امت در آن قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شوقی علام مفتی مصر مناسبت نیمه شعبان را به ملت های عربی و اسلامی تبریک گفت و اشاره کرد: شب نیمه شعبان امسال با شرایطی همزمان شده که ما به شدت به وحدت در صفوف، هدف و همبستگی برای تحقق رشد و توسعه در جامعه عربی و اسلامی و گسترش امنیت و استقرار در منطقه نیاز داریم، به ویژه که امت و جهان امروز از شیوع ویروس کرونا رنج می برد؛ لذا برای نابودی آن به هم همکاری و همبستگی داشته باشیم و همچنین برای مقابله با قدرت ها شرور و تروریسم که چهره اسلام را مخدوش می کنند، تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: شب نیمه شعبان که همزمان با تغییر قبله به سمت بیت الحرام است، پیام آور وحدت و همبستگی میان فرزندان امت اسلامی و عربی در مقابله با چالش ها و خطراتی است که در حال حاضر امت را احاطه کرده و آن مصداق آیه قرآن است که می فرماید: {وأن هذه أمتکم أمة واحدة وأنا ربکم فاعبدون}، وقوله: {واعتصموا بحبل الله جمیعًا ولاتفرقوا}.

شوقی علام به فضیلت بزرگ ماه شعبان و شب نیمه شعبان در نزد خداوند اشاره کرد و از خداوند متعال برای امنیت، آسایش و استقرار امت اسلامی و عربی دعا کرد.

دار الافتای مصر: احیای شب نیمه شعبان و روزه گرفتن روز آن، بدعت نیست

دارالفتای مصر نیز گفت: احیای شب نیمه شعبان و روزه گرفته در نیمه شعبان آنطور که بعضی ادعا می کنند، بدعت نیست، بلکه در این شب نسیمی از سوی خداوند به آسمان زمین می وزد.

دارالافتا در پیام خود با تأکید بر اینکه روزه داری در نیمه اول ماه شعبان جایز است و این ماه، ماه آمادگی برای ماه مبارک رمضان می باشد، افزود: باید از آن خوب استفاده کرد و از صدقه دادن و روزه گرفتن در این ماه غافل نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha