چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بانوان محجبه

حوزه / اتحاد طرفدار دولت از نمایندگان مجلس مصر از طرح بحث برانگیز تهیه پیش نویس قانون ممنوعیت پوشیه پرده برداری کرد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» اتحاد طرفدار دولت از نمایندگان مجلس مصر از طرح بحث برانگیز تهیه پیش نویس قانون ممنوعیت پوشیه و یا حجاب کامل چهره در کشور مصر که عمدتا توسط زنان مسلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرده برداری کرد و در صورتی که قانون پیشنهادی این جناح پارلمانی در مجلس مصر به تصویب برسد، از این پس، پوشیدن حجاب سرتاسری از جمله پوشیه در مصر برای زنان محجبه در مکان‌های عمومی ممنوع خواهد شد. این پیشنهاد در پی منع زنان مسلمان مدرس و محصل در مؤسسات دانشگاهی عمومی مصر و دانشگاه قاهره ارائه شده است و ارائه این پیشنهاد توسط نمایندگان جناح دولت به بهانه مسائل امنیتی و دینی عنوان شده است.

امنا نوسیر، یکی از نمایندگان طرفدار این پیشنهاد معتقد است که  پوشیه یک وظیفه اسلامی نیست و لباسی است که از یهودیت در اسلام وارد شده و پیش از ورود اسلام در شبه جزیره عربستان رواج داشته است. او در ادامه سخنانش گفته است که نمایندگان قصد دارند اسلام معتدل را در کشور ترویج داده و پوشیدن پوشیه نگرانی‌هایی را در اجتماع ایجاد می‌کند. نمایندگان همچنین گفته‌اند که حق شهروندان مصری است که از هویت فردی که در خیابان در کنار آن‌ها راه می‌رود آگاه باشند.

انتقاد اساتید دانشگاه الازهر از نمایندگان مجلس مصر

در این میان، با وجودی که هنوز زمان مشخصی برای ارائه این پیشنهاد در مجلس تعیین نشده‌است، تنها احتمال ارائه و تصویب این قانون انتقادات زیادی را در کشور مصر براه انداخته است. در این میان عبدالمنعم فواد، یکی از اساتید دانشگاه الازهر در حمایت از پوشیه و پوشش صورت در مصاحبه‌ای خبری گفته است: اینکه دو مذهب بسیار معتقد اسلام و یهودیت در پوشاندن صورت و پوشییه هم عقیده باشند چه ایرادی دارد؟ ممنوعیت پوشیه نقض آشکار آزادی‌های فردی تلقی می‌شود. پارلمان بایستی به جای تصویب قوانینی برای منع پوشیه، در پی ارائه و تصویب قوانینی برای برگرداندن ارزش‌های اخلاقی به خیابان‌ها و جلوگیری حضور مردم با لباس‌ها و پوشش‌های نامناسب در مکان‌های عمومی و خیابان‌ها  باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha