دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجدی عاشور مشاور مفتی مصر

حوزه / دوره آموزشی :" روش افراطیون در فتواهای غیرعادی و افراطی و چگونگی پاسخگویی به آنها از طریق روش علمی معتدل و مستحکم متخصصان این امر" ، برای امامان جماعت جوان  در مصر آغاز شد. 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الیوم السابع، یک دوره آموزشی با مدیرت اداره اوقاف شهر اسیوط مصر، برای امامان جماعت جوان، به مدت پنج روز در مصر آغاز شد.

این دوره آموزشی با عنوان باعنوان:" روش افراطیون در فتواهای غیرعادی و افراطی و چگونگی پاسخگویی به آنها از طریق روش علمی معتدل و مستحکم متخصصان این امر" برگزار شده و بنابر اعلام مسئولان امر، پیرامون اصول فتوا و مقابله با تفکرات افراطی است.

در این دوره واعظان به عنوان هسته مجالس فتوای مساجد حضور می یابند و همچنین توافق نامه ای بین وزیر اوقاف و مفتی جمهوری مصر امضا شد که دکتر مجدی عاشور مشاور مفتی جمهوری مصر بر آن نظارت دارد و از چگونگی تفکیک و جدایی تفکر تکفیری و روش‌های افراطیون برای آگاهی مردم و حفظ آن‌ها در برابر این  وبا سخنرانی می کند.

دو طرف بر برپایی دوره های آموزشی مشترک و با سازماندهی دارالإفتاء مصر و هماهنگی وازرت اوقاف در مورد اصول فتوا و پاسخ به شبهات، تفکیک تفکر افراطی توافق کردند و این امر به تدریج همه ی استان ها را در بر می گیرد.

دو طرف در اطلاعیه ای مشترک، از تصمیم خود برای راه اندازی دوره ی اول در استان اسیوط در 1/3/2016 خبر دادند که مجموعه ای از امامان جماعت برجسته از استان های المنیا و اسیوط و سوهاج و قنا و الوادی الجدید را در برمی گیرد.

این اقدام در چهارچوب همکاری و هماهنگی وزارت اوقاف مصر و دار الإفتاء مصر صورت می گیرد.

این دوره با دعوت گسترده ی دانشگاه قاهره برای برپایی سمینار فکری با حضور دکتر محمد جمعه وزیر اوقاف با عنوان: "مفاهیمی که باید اصلاح شود" که در ساعت شش عصر امروز در آمفی تئاتر دانشگاه برپا می شود، همزمان شده است.

این دانشگاه نمایشگاهی از کتاب های میراثی نوشته دکتر محمد مختارجمعه که تفکرات افراطی را بررسی می کند و هم چنین کتاب‌های به چاپ رسیده  شورای عالی امور اسلامی را  برگزار می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha