جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ محمد مختار جمعه خواستار تصویب قوانینی شد که مانع سوء استفاده هر شخص یا گروه یا جمعیت یا سازمانی از فتوا برای دخالت در حق حکومت در ساماندهی امور خود به ویژه مسائل دینی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر گفت: در طول تاریخ، علما، فقها، واعظان، مدیحه سرایان، نویسندگان و داستان سرایان وجود داشته و هر گروه به در حیطه خود فعالیت داشته و در امور یکدیگر دخالت نداشتند و مردم نیز بر اساس نیز خود در جلسات این گروه ها حضور می یافتند.  

وی ادامه داد: جایگاه فتوا والا و دور از دسترس بود و متخصصان خود را داشت، تا اینکه گروه های افراطی و تروریستی به وجود آمدند؛ آنها در همه امور مدعی شده و سعی کردند همه چیز را در انحصار خود قرار دهند.

وزیر اوقاف مصر در سخنان خود بر حمایت و تقویت موسسات آموزشی، تبلیغی و فتوایی تأکید کرد و خواستار تصویب قوانینی شد که مانع سوء استفاده هر شخص یا گروه یا جمعیت یا سازمانی از فتوا برای دخالت در حق حکومت در ساماندهی امور خود به ویژه مسائل دینی شود.

مختار جمعه بر لزوم همکاری و هماهنگی میان موسسات دینی به ویژه موسسات مشابه آموزشی، تبلیغی و فتوایی در گسترش اندیشه اعتدالی و تنگ کردن عرصه واقعی و مجازی بر گروهک های افراطی و مزدوران آن تأکید کرد.

وی خواستار آموزش و تربیت فعالان در عرصه دینی از جمله خطبا، واعظان و متولیان فتوا شد تا از اوضاع و واقعیت ها آگاه باشند و به ابزار های پیشرفته و کنونی مسلح باشند.

وزیر اوقاف مصر در پایان توصیه کرد که عالمانی آگاه به اوضاع و واقعیت ها تربیت شود و فضای مجاز با علوم سودمند پُر شود تا عرصه بر گروه های افراطی و افراطی گری و اندیشه تروریستی تنگ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha