جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمیته دستاوردهای فقهی مصر

حوزه / کمیته دستاوردهای فقهی در شورای عالی امور اسلامی مصر، جلسه غیرعلنی تشکیل داد. در این جلسه در خصوص راه اندازی نشریات جدید برای مبارزه با تفکرات افراطی، بحث و تباد نظر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الیوم السابع، کمیته دستاوردهای فقهی در شورای عالی امور اسلامی به ریاست محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و با حضور دکتر احمد عجیبه دبیرکل این شورا و دکتر مجدی عاشور مشاور مفتی جمهوری مصر برگزار شد.

بنابر اعلام رسانه های مصری، این نشست به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد.

شیخ محمد عبدالرزاق رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر و عضو این شورا گفت: در این جلسه درباره راه اندازی تعدادی از مطبوعات و رسانه های فکری برای مبارزه با تفکرات افراطی و تندرو بحث و بررسی شد.

برگزاری کنگره شورای عالی امور اسلامی مصر

وی بیان داشت: وزیر اوقاف مصر در این نشست، همچنین ساختار کنگره شورای عالی امور اسلامی را که در ماه می آینده در شهر أسوان برگزار می شود بررسی کرد.این کنگره تمام توان خود را در گسترش موسسات دینی و تبلیغاتی و فتوایی از طریق کمیته اجرایی کنگره که نمایندگانی از موسسات دینی را در بردارد، به کارگرفته و آماده‌ی دریافت پیشنهادات می باشد.

عبدالرزاق افزود:  کمیته پیشنهادات کنگره توسعه موسسات دینی از دانشمندان بزرگی تشکیل شده است؛ ازجمله دکتر احمد علی عجیبه دبیر این شورا، دکتر مجدی عاشور مشاور مفتی جمهوری مصر، دکتر عبدالله نجار استاد دانشگار الأزهر و عضو مرکز پژوهش‌های اسلامی. این کنگره با هدف دریافت پیشنهادات در مورد توسعه‌ی موسسات دینی و توابع آن، با حضور شیخ الأزهر و نخست وزیر و مفتی و رئیس دانشگاه الأزهر و وزیر اوقاف و علمای مصر و سرتاسر جهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha