جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس بین المللی فتوا

حوزه/ وزیر اوقاف سودان بر ضرورت حرکت دسته جمعی به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری در فتواهای جمعی در خصوص آنچه مرتبط با امت اسلامی است، تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نصر الدین مفرح وزیر امور دینی و اوقاف سودان در ششمین کنفرانس بین المللی فتوا با بیان اینکه نبی اکرم (ص) علما را وارثان انبیا معرفی کردند، گفت: با علم نفس زنده می شود و ارواح تغذیه می شود و معرفت به وجود می آید. عقل جوهر انسان است.

وی اشاره کرد: مراحل تحول انسان، نشانه ای از نشانه های خداوند تبارک و تعالی است و این نشانه برتری را خداوند در میان مخلوقات به انسان داده است.

وزیر اوقاف سودان ادامه داد: با تحول زندگی، فکر و اندیشه تغییر پیدا کرد و اکتشافات علمی برای تسهیل زندگی انجام گرفت و تحول بزرگ دیجیتالی که در تمامی جهان حاصل شده، بهترین دلیل برای این مسئله است.

نصر الدین مفرح تصریح کرد: انتخاب موضوع این کنفرانس که مرتبط با استفاده علما از فناوری ها و کمک رسانی در گسترش فتوا است، اقدام مناسبی است. این فناوری به علما این فرصت را می دهد که برای توافق بر سر اهداف و مقاصد و شناخت فتوا های دیگر با هم در ارتباط باشند و موجب آگاهی بیشتر نسبت به فتوا می شود.

وی حاضران در کنفرانس را به ضرورت حرکت دسته جمعی به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری در فتواهای جمعی در خصوص آنچه مرتبط با امت اسلامی و توافق بر سر اهداف و کلیات است، توصیه کرد و گفت: در عصر کنونی نیازمند فتوای جمعی هستیم.

وزیر اوقاف سودان در پایان گفت: فناوری و دیجیتالی شدن در مقابله با مسائل ضروری مثل افراطی گیری، الحاد و ویروس کرونا اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha