دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نور

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به عنوان بزرگترین تولید کننده نرم افزارهای علوم اسلامی، در نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی شرکت می کند.

مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس برای نخستین بار با هدف ارتقای سطح آگاهی های عمومی و شناسایی ظرفیت های موجود برگزار می شود.

غلامرضا رحمانی با معرفی  محورهای کنفرانس، افزود: معماری، سيستم ها، ابزارها و فناوری ها، محتوا و مجموعه های دیجیتالی، استانداردهای كتابخانه های ديجيتالی، كاربران و كاربردپذيری، سازماندهی در كتابخانه های ديجيتالی، ارزيابی كتابخانه های دیجیتالی، مسائل قانوني، سازمانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد كتابخانه های ديجيتالی، نیروی انسانی متخصص، آينده كتابخانه های ديجيتال، نوآوری در کتابخانه های دیجیتالی از جمله محورهای این کنفرانس ملی می باشد.

وی با اشاره به ارائه محصولات مجازی و دیجیتالی مرکز نور در این کنفرانس، خاطرنشان کرد: مرکز نور به منظور معرفی و ارائه محصولات نرم افزاری و پایگاه های اینترنتی چون پژوهیار، نورمگز، کتابخانه دیجتال نور، همچنین ارائه مقاله ای با عنوان «بررسی معماری نرم‌افزار پژوهیار؛ ابزاری دیجیتالی برای مجموعه‌سازی، سازماندهی و استناددهی منابع اطلاعاتی» در این کنفراس شرکت می کند.

مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در پایان، زمان برگزاری این کنفرانس را 9 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی به همت گروه پژوهشی کتابخانه الکترونیکی پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha