دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دوره آموزشی ائمه جماعت جهان اسلام در مصر

حوزه / صدوچهارمین دوره آموزشی ائمه جماعت تعدادی از کشورهای اسلامی در مصر برگزار شد. وکیل الازهر گفت: ما به این دوره ها به عنوان یک ثروت بزرگ در پرورش سفیران الازهر نگاه می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الیوم السابع، صدوچهارمین دوره آموزشی ائمه جماعت جهان اسلام با حضور مقامات ارشد الازهر و شخصیت های دینی در مصر پایان یافت.

دکتر عباس شومان وکیل الازهر مصر در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی خطاب به ائمه جماعت جهان اسلام گفت: اسلام اصول و ضوابط کاملی را در روابط انسان با پروردگارش و رابطه آن با هم نوعان خود و سایر مخلوقات وضع کرده است. همه‌ی این اصول با فطرت انسان و عقل او سازگار است و در آن آسانی و بخشش و مردانگی است؛ این است ویژگی اسلام بزرگ که با اصل این دین گره خورده است و اجرای آن باعث عقب ماندگی نمی شود و در اوج قدرت مسلمانان، بخشش شعار دین اسلام بوده است.

وی به ائمه جماعت توصیه کرد که جنبه‌ی بخشندگی اسلام را در کشورهایشان گسترش دهند چرا که آن ها بهترین سفیران الازهر هستند و باید با تکیه بر راه اسلامی میانه‌ و متعادل، از هرگونه افراط گری پرهیز نمایند.

اصول اسلامی را پیش از گفتار، با رفتار خود نشان دهید

شومان گفت: آن‌ها باید این ویژگی را پیش از گفتارشان با رفتار خود نشان دهند و برای تحکیم اصل هم‌زیستی مسالمت آمیز بین فرزندان کشورشان تلاش کنند چراکه آن تنها راه کاهش رنج‌ها و ناملایمات مردم است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی که دانشگاه الازهر برای ائمه جماعت برگزار می کند، یک پشتوانه اساسی است و ما به آن به عنوان یک ثروت بزرگ در پرورش سفیران برای نشر صلح و آشتی با روشی متعادل و میانه نگاه می کنیم.

اظهارات دبیر کل شورای عالی دعوت اسلامی

شیخ محمد زکی رزق دبیر کل شورای عالی دعوت اسلامی مصر هم در این مراسم ائمه جماعت را به ضرورت بیان حقیقت اسلام از نظر بخشندگی و میانه روی در جامعه خود و اصلاح آنچه تخریب گردیده است، توصیه کرد و آن ها را به تلاش برای هدایت شهروندان در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ ملت و برقراری امنیت و ثبات جوامعی که درآن زندگی می کنند، فراخواند.

وی همچنین آن‌ها را به نشر آنچه در این دوره از بخشش و گذشت در اسلام آموختند و اجرای عملی آن توصیه کرد تا جوامع آن‌ها از طریق تمسک به اصول و مبانی صحیح و عدم توجه به سخنان ضعیف و تحریف شده، از آن  بهره‌مند شوند.

دوره آموزشی ائمه جماعت تعدادی از  کشورهای اسلامی در مصر

دوره آموزشی ائمه جماعت تعدادی از  کشورهای اسلامی در مصر

دوره آموزشی ائمه جماعت تعدادی از  کشورهای اسلامی در مصر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha