شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
همکاری فعال جامعة الازهر با دانشگاه های مصر

حوزه / با هدف همکاری فعال بین جامعة الازهر و دانشگاه های مصر، توافقنامه ای بین الازهر و وزارت علوم این کشور به امضا رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الیوم السابع، دکتر اشرف الشیحی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مصر توافقنامه همکاری بین دانشگاه الأزهر و دانشگاه های وابسته به وزارت علوم را در دفتر مرکزی دانشگاه الأزهر به امضا رساند.

این توافقنامه را دکتر احمد الطیب شیخ الازهر و دکتر محمود صقر رئیس مؤسسه پژوهش‌های علمی امضا کردند.

اشرف الشیحی گفت: این وزارت نقش دانشگاه الأزهر را در حمایت از آموزش و پژوهش‌های علمی، چه در موسسات وابسته به الأزهر یا دانشگاه‌ها و نقش آن در نوآوری در خطبه‌های دینی ستود.

وی در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اظهار داشت که هدف از این توافقنامه، حمایت از نوآوری و آموزش خلاق و عنایت و توجه به نوآوران و اجرای خروجی‌ها و تولیدات پژوهش‌های علمی باهدف شرکت در مشارکت در حل مشکلات جامعه و رونق توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد.

وزیر علوم مصر گفت: این توافقنامه که در مدت سه سال اجرایی خواهد شد، می تواند همکاری فعال دانشگاه الأزهر و دانشگاه‌های وزارت علوم در زمینه های مختلف را در پی داشته باشد از جمله حمایت از اجرای طرح دانشگاه کودکان که اخیرا در دانشگاه الازهر در قاهره و الدلتا و أسیوط و قنا راه‌اندازی شده و برپایی گارگاه ساخت نمونه های اولیه و نگهدارنده مواد مربوط به تکنولوژی و اجرای پرژه‌ی دوره ای نوآوران برای دانشجویان مؤسسات الأزهر در مراحل آموزشی مختلف برای کشف و رشد دانشجویان بااستعداد و نوآور و توسعه ی روحیه رقابت علمی و دانشگاهی می باشد.

همکاری فعال جامعة الازهر با دانشگاه های مصر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha