شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر جمال فاروق رئیس دانشکده تبلیغ اسلامی الازهر

حوزه / با معلوم شدنِ نقش یکی از دانشجویان الازهر در ترور دادستان مصر، رئیس دانشکده دعوت اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»/دکتر جمال فاروق رئیس دانشکده تبلیغ اسلامی الازهر در کنفرانسی که این دانشکده با همکاری انجمن فارغ التحصیلان الازهر و با عنوان" فتاوی افراطیون و اثر آن در نابودی جوامع" برگزار کرد، از دست داشتن یکی از دانشجویان این دانشکده در ترور هشام برکات دادستان مصر ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه برخی دانشجویان جذب گروهک های تروریستی شده اند و این اقدام اخیر، در همین راستا بوده است.

وی گفت: دانشکده و هیئت مدیره آن از دانشجویان می خواهند تا از فتاوای گمراه کننده دوری کنند و از روش و خط مشی الازهر که در امر دین متعادل است و همچنین روش اهل سنت  پیروی کنند.

رئیس دانشکده تبلیغ اسلامی الازهر افزود: تفکر افراطی هیچ ارتباطی با اعتقادات و روش الازهر ندارد و قاضیان بزرگوار مصر باید دانشجویان را به پیروی از روش اسلامی متعادل و دوری از فتاوی افراطی که افراطی ها از آن به عنوان وسیله ای برای توجیه افکار افراطی شان از طریق ستم و تجاوز به دین تشویق کنند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام به محبت و دوستی فرا می خواند، در حالی که اینان به تفرقه و اختلاف دعوت می کنند و اسلام از اینگونه فتاوی مبراست.

یادآور می شود در روزها و ماه های اخیر، حملات شدید تبلیغاتی علیه الازهر شکل گرفته است و این نهاد دینی را به بسترسازی برای رشد اندیشه تکفیر و افراطی گری متهم می کنند.

اگرچه مسئولان الازهر همواره به این اتهامات پاسخ داده اند اما بروز حوادثی از این دست بیانگر آن است که الازهر، بر خلاف آنچه که مسئولانش می گویند، همچنان نیازمند تغییرات و تحولاتی است تا عمل دانشجویانش با گفته مسئولانش تطابق داشته باشد.

لازم به ذکر است هشام برکات، دادستان کل مصر، در حمله‌ای با خودروی بمب گذاری شده در هنگام خروج از منزلش در سال گذشته میلادی ترور شد. بحث بر سر عوامل این ترور، همچنان به عنوان یکی از موضوعات دامنه دار و حاشیه ساز، در سطح رسانه های این کشور مطرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha