جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد بزرگ ولایت مالزی

حوزه/ همایش دو روزه گردشگری مساجد با عنوان «از مسجد ما بازدید کنید» با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت کننده در کوالالامپور برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pressreader، مسجد بزرگ ولایت در کوالالامپور، پایتخت مالزی، هفته آینده همایش گردشگری مساجد در سال  2016 را برگزار می‌کند. این همایش دو روزه با همکاری مرکز گردشگری اسلامی و سازمان توسعه اسلامی مالزی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از 500 شرکت کننده داشته باشد. هدف از برگزاری این همایش ایجاد شرایطی در مساجد مالزی برای جذب بیشتر گردشگران می‌باشد.

مسجد بزرگ ولایت در کوالالامپور 80 داوطلب راهنمای گردشگری دارد و بعضی از آنان به زبان‌های مختلف خارجی از جمله چینی، فرانسوی و کره‌ای صحبت می‌کنند.

این همایش که با عنوان «از مسجد ما بازدید کنید» برای نخستین بار در مالزی برگزار می‌شود، به منزله سکوی عملی برای داوطلبان و سازمان‌های مدیریتی مساجد برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و مسئولیت‌هایشان ایفای نقش خواهد کرد. شرکت در این همایش برای پیروان تمامی ادیان آزاد است.

زکریا عیسی، روحانی و امام جماعت این مسجد گفت در این باره این نشست که در روزهای 22-23 اکتبر برگزار می‌شود شاهد حضور میهمانان سخنران از دیگر مساجد مالزی، همانند مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه در شاه علم، مسجد کریستال، مسجد نگارا و نمایندگانی از مسجد سلطان در سنگاپورو مسجد گولد کوست از جزیره کویینز در استرالیا خواهد بود.

زکریا در ادامه گفت: راهنمایان گردشگری در مساجد را نیروهای داوطلب تشکیل می‌دهند و این افراد نقش مهمی در ارتقای اسلام به عهده دارند. آن‌ها باید در برابر گردشگران خوش‌اخلاق و صبور بوده و قادر به برقراری ارتباط موثری باشند. آن‌ها باید از بازدیدکنندگان از مساجد و گردشگران خارجی با روی باز استقبال به عمل بیاورند. به طوری که گردشگران به جای مشاهده تصویر غلطی از اسلام که عده‌ای غیرمسئولانه توصیف کرده‌اند، زیبایی اسلام و حقیقت اسلام را درک کنند.

زکریا در پایان گفت: مساجد جایگاه‌های آغازین مناسبی برای معرفی اسلام هستند و مهم است که مردم در اینجا احساس آرامش و راحتی کنند. بعضی از مساجد اجازه ورود مسلمانان را نداده و قوانین خاص خودشان را دارند و این مشکل‌ساز است. به همین دلیل برگزاری چنین همایش‌هایی مهم است. ما امیدواریم بتوانیم از طریق این همایش این مسئله را نیز برطرف کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha