جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راه اندازی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسلامی در مالزی

حوزه/ به گفته وزیر خزانه داری مالزی، برای نخستین بار در جهان، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر اسلامی به زودی فعالیت خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thesundaily، به گفته مقامات مالزیایی، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسلامی در جهان به زودی در این کشور راه اندازی می‌شود. به گفته تان سری ایروان سریگار عبدالله، وزیر خزانه‌داری کل مالزی، برنامه‌ها برای راه‌اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در دنیا در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر خزانه داری کل مالزی در این باره گفت: تیم‌هایی از وزارت‌خانه و بانک توسعه اسلامی برای نهایی کردن ساختار این صندوق دو جلسه ملاقات داشته‌اند و مالزی قصد دارد با همکاری بانک توسعه اسلامی آغاز به کار کند.

او روز گذشته در کنفرانس خبری کوتاهی در رابطه با یازدهمین همایش بین‌المللی امور مالی و اقتصاد اسلامی، در حضور پروفسور داتوک محمد عزمی عمر، دبیر کل بانک توسعه اسلامی گفت: اکنون تنها کاری که باقی مانده است، زمان اعلام، افتتاح و وارد بازار شدن می‌باشد. ما با مقامات اندونزی نیز صحبت کرده‌ایم تا در راه اندازی این صندوق همکاری داشته باشند و بودجه اولیه این صندوق 100 میلیون دلار آمریکا خواهد بود. این بودجه اولیه نه تنها برای سرمایه گذاری آغازین شرکت‌های مالزیایی بلکه برای شرکت‌های منطقه و دیگر کشورهای اسلامی استفاده خواهد شد.

ایروان  سریگار در ادامه گفت: البته در صورت عدم همکاری اندونزی نیز تغییری در برنامه‌های ما انجام نخواهد شد.

همایش «بازاندیشی اقتصادو امور مالی اسلامی: باز کردن راه به سوی توسعه فراگیر و پایدار» در روزهای 11-13 اکتبر 2016 در کوآلالامپور مالزی برگزار خواهد شد.

وزیر خزانه داری مالزی با بیان اینکه یازدهمین همایش بین‌المللی امور مالی و اقتصاد اسلامی در مالزی، صاحبان مشاغل اسلامی از 35 کشور دنیا را دور هم جمع خواهد کرد گفت: ما در حال حاضر زمین‌ها و مزارع وقفی زیادی داریم که به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. امیدوارم که این همایش بتواند زمینه‌ای برای گفتگو بر سر چگونگی به کارگیری برنامه‌های وقف و ابتکار عمل برای رفتن به سطوح بعدی ایجاد کند.

سرمایه گذاری خطرپذیر

سرمایه‌گذاری خطرپذیر  که از آن با عنوان‌های «سرمایه‌گذاری جسورانه» یا «سرمایه‌گذاری کارآفرینی» نیز نام می‌برند، عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش و البته ریسک فراوانی است. این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند. سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha