جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 عبدالهادی آونگ

حوزه/ رئیس شورای علمای حزب اسلامی (پاس) با دفاع از لایحه پیشنهادی جدید «حدود اسلامی» گفت: دین رسمی مالزی اسلام است و مسلمانان حق انجام امور دینی و مذهبی‌شان در صلح و امنیت را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالهادی آونگ از علمای برجسته مالزی و رئیس شورای علمای حزب اسلامی مالزی (پاس) با دفاع از لایحه پیشنهادی جدید «حدود اسلامی» برای دادگاه شریعت، از منتقدان این لایحه خواست به قانون اساسی مالزی احترام گذاشته و به مسلمانان اجازه دهند تا در صلح و امنیت اصول دینی‌شان را اجرا کنند.

درپی پیشنهاد لایحه جدید «حدود اسلامی» در مالزی، شورای مشورتی بودایان، مسیحیان، هندوها و سیک‌ها در این کشور خواستار رد قوانین حدود شده بودند.

شیخ آونگ امروز در یک کنفرانس خبری گفت: من به نمایندگی از مسلمانان مالزی از این منتقدان می‌خواهم که به قانون اساسی مالزی رجوع کنند و ببیند که مذهب رسمی کشور مالزی اسلام است، هرچند ما معتقدیم که دیگر مذاهب نیز باید قادر به انجام امور دینی در صلح و همدلی باشند.

برپایه این گزارش به نقل از malaysiakini، وی در ادامه گفت: این لایحه به منزله تسهیل فقه اسلامی برای مسلمانان بوده و عدم تصویب آن بی‌عدالتی در حق مسلمانان است. برخلاف آنچه عده‌ای تبلیغ می‌کنند این قانون محدود به اجرای حدود اسلامی مانند قطع عضو نمی‌شود و مربوط به دیگر جنبه‌های فقه اسلامی از جمله قوانین فردی، خانوادگی، اجتماعی، ملی و مسائل بین‌المللی نیز می‌باشد. مسلمانان حق دارند بدون مزاحمت پیروان دیگر ادیان، اعمال مذهبی‌شان را اجرا کنند، همانطور که ما برای غیرمسلمانان چنین حقی را قائل هستیم.

شیخ اونگ در سخنانش افزود: آموزه‌های قرآنی برای هر کشوری با جامعه‌ای چندقومیتی مناسب هستند زیرا عدالت و برادری را ترویج می‌کنند. ما موظف به حمایت از مفهوم غیراجباری در دین هستیم. و همزمان اسلام پیروانش را به گفتمان با پیروان مذاهب دیگر خصوصا اهل کتاب تشویق می‌کند.

او سپس از پیروان سایر ادیان خواست تا متون مقدس مربوطه در ادیان‌شان را در راستای ارائه راه حل برای مبارزه با جنایات و انحطاط اخلاقی در دنیای امروز پیدا کرده و به کار بگیرند.

لایحه پیشنهادی توسط عبدالهادی که به منظور گنجاندن شرع اسلامی در دادگاه‌های مالزی ارائه شده است تا کنون 4 مرتبه به مجلس ارائه شده و هنوز مورد بحث قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha