یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطر داعش در شرق آسیا

حوزه / گروهک تروریستی داعش اقدام به سربازگیری در میان نیروهای نظامی و سربازان مالزیایی می‌کند. این افراد نظامی که به مهارت‌های نظامی و تاکتیک‌های جنگی آشنایی دارند، بیشتر از مردم عادی موردپسند گروهک‌های تروریستی و جنگ‌افروزی چون داعش محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» گروهک تروریستی داعش اقدام به سربازگیری در میان نیروهای نظامی و سربازان مالزیایی می‌کند. این افراد نظامی که به مهارت‌های نظامی و تاکتیک‌های جنگی آشنایی دارند، بیشتر از مردم عادی موردپسند گروهک‌های تروریستی و جنگ‌افروزی چون داعش محسوب می‌شوند.

سرهنگ محمد فوزی عبدالمجید از واحد اطلاعات نیروهای مسلح در مالزی اعلام کرد پرسنل ارتشی هدف اصلی سربازگیری افراط‌گرایان داعشی برای پیوستن به این گروهک تکفیری بوده، دلایل آن نیز کاملا واضح است. سرهنگ محمد فوزی در این خصوص گفت: سربازان آموزش‌های نظامی مناسب دیده‌اند و این خصوصیت آن‌ها را بهترین گزینه برای شرکت در عملیات‌های نظامی ساخته، به علاوه آن‌ها به دلیل داشتن روحیه جنگجویانه قوی، اگر به چنین گروه‌هایی بپیوندند، احساسات و شخصیت‌شان سبب می‌شود که دیگران را نیز به پیوستن به داعش تحریک کنند. متاسفانه بسیاری از کسانی که به داعش پیوسته‌اند، سربازانی هستند که مشکلات انضباطی داشته، افرادی با ضعف شخصیتی و درک پایینی از اسلام بوده‌اند.

او در ادامه سخنانش گفته است: داعش از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ارتباط با پرسنل نظامی و دیگر مردم جامعه مالزی استفاده می‌کند. نیروهای نظامی مالزی برای مهار این مشکل برنامه‌ریزی‌هایی در پیش گرفته‌اند و قصد دارند در همین مراحل اولیه، جلوی نفوذ بیشتر گروهک‌های تروریستی را در میان مردم و نظامیان بگیرند. از این پس برای سربازگیری و استخدام پیشینه متقاضیان مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا تفکرات و ایدئولوژی داعش در میان نظامیان نباشد. به علاوه، مسافرت سربازان تحت نظر قرار گرفته و سازمان مهاجرت در صورت سفر پرسنل نظامی به مناطقی چون سوریه و عراق، سخت گیری‌های بیشتری به عمل خواهد آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha