شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن

حوزه/ مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زيارتگاه شهيد مدرس(ره) گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون ۲۵ هزار نفر در كلاس هاي قرآن و نهج البلاغه ميقات الرضا(ع) شركت كرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حمزه سپهريان با اعلام این خبر گفت: كارگاه آموزشي قرآن و نهج البلاغه ميقات الرضا(ع)، به طور ميانگين سالانه بيش از 30 هزار مراجعه كننده دارد كه از ابتداي سال جاري با استقبال گسترده جوانان و نوجوانان مواجه شده است.

وي ادامه داد: واحد کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه با برگزاري بیش از 100 جلسه آموزشي در سال و تاليف 500 اثر پژوهشي از سال 1387 تا کنون سعي مي‌كند در راستاي گسترش فرهنگ قرآني و علوي در بين نوجوانان و جوانان گام هاي موثري را بر دارد.

مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)  با تاكيد بر تاثيرگذاري مفاهيم والاي قرآني و نهج البلاغه بر زندگي افراد، تصريح كرد: اين واحد آموزشي با گردآوری کتب تفسیری در زمینه های قرآن و نهج البلاغه و تهیه و تنظیم جزوات با موضوعات معارف اسلامی سعی دارد مخاطبان به ویژه جوانان را با این دو کتاب انسان ساز  بيش از پيش آشنا سازد.

وی با اشاره به تاريخچه کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه ميقات الرضا(ع) افزود: واحد با هدف آشنایی مخاطبان با مفاهیم قرآن کریم و معارف نهج البلاغه و فرهنگ عظیم علوی از سال 1387 فعالیت خود را آغاز كرده است. در این بخش فرهنگی كارگاه‌هاي آموزشي مختلفي از جمله «آشنايي با مفاهيم قرآن»، «آشنايي با نهج البلاغه»، «عصر غيبت»، «آیين رضوي»، «آفتاب ولايت» و ...  ويژه  نوجوانان و جوانان برگزار مي شود.

سپهريان برگزاري مسابقات ويژه فرهنگي و پژوهشي، ارائه كتاب قرآن و نهج البلاغه و اهدا جوايز فرهنگي به برگزيدگان مسابقات را از ديگر فعاليت هاي اين واحد فرهنگي عنوان كرد.

 براساس اعلام آستان قدس رضوی، وي يادآور شد: كلاس هاي واحد کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه هفته اي 2 روز و در مناسبت هاي  مذهبي مختلف  در خدمت علاقه مندان به يادگيري تعاليم قرآني و علوي است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha