جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر علیرضا آذینه وند - کرمانشاه

حوزه/ دکتر علیرضا آذینه وند گفت: نهج البلاغه و قرآن کریم بهترین منابع برای ارتقاء و رشد طلاب در زمینه های مختلف زندگی می باشد و بهره جستن از این دو گوهر آسمانی، جامعه را به سمت زندگی اسلامی هدایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، دکتر علیرضا آذینه وند در کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی که با حضور زوجین طلبه و روحانی و همچنین اساتید مجرب و توامند در مجموعه فرهنگی بعثت استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب سبک زندگی اسلامی، روابط زناشویی و مسائل مذهبی در حوزه های مختلف اشاره و اظهارداشت: قطعأ ورود طلاب و روحانیون در برگزاری کارگاه های آموزشی تأثیرات و برکات بسیاری در جامعه به ارمغان می آورد.

دکتر آذینه وند خاطر نشان کرد: طلاب می توانند با تشکیل کارگاه های آموزشی و مذهبی و همچنین بیان نکات و اعتماد به نفس بالا، دیگران را به مسائل دینی و مذهبی جذب و ترغیب نمایند و همچنین با تلفیقی از علم الهیات و روانشناسی مسائل مورد نیاز و اولیه زندگی انسان ها را ارائه نمایند.

وی افزود: علم روانشناسی مبانی اسلام را نقض نمی کند و تا حد بسیاری با آن سازگاری دارد، لذا طلاب می توانند با استفاده از این علم در راستای تربیت فرزندان، اجرا کردن سبک زندگی اسلامی و موارد دیگر موفق تر باشند.

استاد دانشگاه، استفاده از علم روز را با اهمیت دانست و بیان داشت: طلاب و روحانیون خود را مجهز به علم روز نمایند چرا که ساده صحبت کردن در منابر سبب دلزدگی و ریزش مخاطبان خواهد شد.

دکتر آذینه وند با اشاره به اینکه طلاب به مسائل و سخنان ترکیبی تمایل بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: نهج البلاغه و قرآن کریم بهترین منابع برای ارتقاء و رشد طلاب در زمینه های مختلف زندگی می باشد و بهره جستن از این دو گوهر آسمانی جامعه را به سمت زندگی اسلامی هدایت نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مورد نیاز و با اهمیت جوامع اسلامی استفاده از مسائل همسرداری، تربیت فرزندان و سبک زندگی اسلامی با توجه به مکتب و سیره ائمه اطهار علیهم السلام است و اگر این عوامل با علم روانشناسی ادغام گردد قطعأ جامعه ای به دور از آسیب های اجتماعی به بار می آورد.

استاد دانشگاه در پایان عنوان داشت: رفتار محبت آمیز و جرأت مندانه در زندگی مشترک مبتنی بر دستورات الهی و قرآن کریم بنیان و اساس خانواده را مستحکم تر خواهد کرد و تأثیرات آن نیز با گذشت زمان در جامعه سبب شکوفایی اجتماع می گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha