شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

حوزه / تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آبادگفت: آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی، سابقه درخشان طولانی در اشاعه معارف ناب قرآن و نهج البلاغه و دفاع از جایگاه ولایت داشت.

آیت الله عباسعلی صادقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تسلیت درگذشت این عالم فرزانه اظهارداشت: این عالم حکیم در طول ۹۰سال عمر با برکت خو،د با خدمت خالصانه در تمام ابعاد به اسلام و انقلاب منشا خدمات ارزنده ای برای جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی با اشاره به اینکه وی تمام عمر با برکت خود را صرف ترویج آموزه های اسلام،قرآن و نهج البلاغه کرد تصریح کرد:آیت الله خزعلی در اشاعه فرهنگ ناب علوی زحمات بسیاری را به بشریت ارائه دادند و با گسترش معارف ناب و سخنان گهر بار امیرالمومنین علی(ع) تلاش کردند تا تبعیت از ولایت را در جامعه بخصوص در بین شیعیان نهادینه کنند.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آبادبا اشاره به اینکه مرحوم آیت الله خزعلی یکی از مبارزان فعال علیه رژیم طاغوت بودند خاطر نشان کرد:آن عالم فرزانه با دفاع از حق و عدالت ،شجاعانه از نهضت و قیام امام خمینی(ره) حمایت می کردند و بارها برای حمایت اشکار و شجاعانه از اهداف نهضت امام اسیر زندان و تبعید ماموران ستمشاهی بودند.

آیت الله صادقی، با اشاره به اینکه آن فقیه حکیم از افتخارات اسلام،انقلاب و از مفاخر استان لرستان بودند بیان داشت:بی شک ایشان و تمام عالمان دینی از برگزیدگان پروردگار هستند که تمام وقت و عمر خود را صرف ترویج معارف اسلام ناب محمدی (ص) و دفاع از آرمان های انقلاب و پشتیبانی مطلق از ولایت فقیه نمودند.

وی با اشاره به اینکه ان مرحوم خداباور بود، گفت: بزرگواران و عالمان دینی با تصوف در علم و اخلاق همواره تلاش می کنند تا با بیانی شیوا و اخلاقی نیکو علم و آموزه های علمی و اخلاقی را در بین جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کنند.

این استا حوزه، اشاره به اینکه آن عالم فرزانه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مدت ۱۰روز را برای تبلیغ اهداف انقلاب در جمع مردم خرم آبادحضور یافتند افزود:در تمام این ۱۰روز آیت الله خزعلی شجاعانه در میدان آزادی خرم آباددر بین مردم به تبلیغ اهداف انقلاب اسلامی و بیان آرمان های نهضت امام خمینی( ره) پرداختند و مستمعین زیادی پای منبر ایشان حضور می یافتند.

آیت الله صادقی، با اشاره به اینکه وی در بیانات و سخنرانی های انقلابی خود از مضامین و خطبه های زیبای نهج البلاغه استفاده می کردند بیان داشت:عالمان و روحانیون از ابتدای نهضت امام(ره) از پیشگامان و مبارزان حکومت طاغوت بوده اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش اثر گذاری در تثبیت انقلاب اسلامی داشته اند و مرحوم آیت الله خزعلی نیز از جمله خدمتگزاران حوزوی برای نظام بودند که با تبعیت مطلق از ولی فقیه ۹۰سال عمر بابرکت خود را در راه اسلام ،انقلاب و خدمت به ملت صرف نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha