جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گسترش اقتصاد اسلامی در بازارهای بین‌المللی

حوزه / بیانیه اقتصاد جهانی اسلامی نشان می‌دهد که بازار تقاضای جهانی برای سبک زندگی اسلامی در سال گذشته ۹.۵% نسبت به سال گذشته یعنی ۳ ترلیون دلار آمریکا افزایش داشته است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۱۹ با رشد ۱۰.۸ درصدی به ۳.۷ ترلیون دلار برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst.com.my، اقتصاد حلال و اسلامی از بانکداری و امور اقتصادی گرفته تا تغذیه و محصولات بهداشتی و آرایشی در سال‌های اخیر روند صعودی داشته است. طبق گزارش تامسون رویترز، بیانیه اقتصاد جهانی اسلامی 2014-2015 نشان می‌دهد که بازار تقاضای جهانی برای سبک زندگی اسلامی در سال گذشته 9.5% نسبت به سال گذشته یعنی 3 ترلیون دلار آمریکا افزایش داشته است و انتظار می‌رود که تا سال 2019 با رشد 10.8 درصدی به 3.7 ترلیون دلار برسد.

در این گزارش آمده است: مشتریان اقتصاد اسلامی ارزش‌های مشترکی را دنبال می‌کنند. در بالاترین سطح، ارزش‌های مبتنی بر نیازهای مشتری که در حال ترویج هر چه بیشتر اقتصاد اسلامی هستند شامل مواردی چون بانکداری و امور مالی اسلامی، حقوق قضایی اسلامی، محصولات غذایی با محتویات حلال، پوشش و لباس‌های محجوب و اسلامی، آژانس‌های مسافرتی و مسافرت‌های خانوادگی بیشتر و خانواده پسند، ملاحظات تعامل جنسی و اعمال مذهبی می‌شوند.

افزایش 6 درصدی توزیع محصولات حلال در جهان

این نیازها همچنین منجر به گسترش شیوه‌های کسب و کار اسلامی، سرمایه‌گذاری اسلامی و بیمه خدمات اسلامی (تکافل) شده اند. به گفته واحد حلال در شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی، در سال گذشته توزیع محصولات حلال در سرتاسر این کشور 6% افزایش داشته است. این واحد گزارش کرده که  مصرف غذا و نوشیدنی‌های حلال در سرتاسر کشور مالزی در کنار لوازم آرایشی و بهداشتی تنها محصولاتی بوده‌اند که توسعه صادرات داشته‌اند. در این میان بسیاری برند‌های بین‌المللی و شناخته شده در این کشور محصولات آرایشی و بهداشتی حلال را به محصولات خود اضافه کرده‌اند که با استقبال زیادی در بازار فروش روبرو شده‌اند.

مسلمانان به دنبال تولید و عرضه محصولات بهداشتی حلال

مدیر اجرایی شرکت توسعه صنعت حلال در مالزی می‌گوید:  پس از گسترش بانکداری اسلامی و غذای حلال، حال مسلمانان در پی یافتن محصولات بهداشتی حلال و اسلامی هستند. در این میان کمپانی‌های محصولات بهداشتی محصولات خود را به صورت حلال ارائه می‌دهند چرا که مشتریان مسلمان به علت مسائل دینی و مشتریان غیر مسلمان نیز به علت مسائل اخلاقی و اهمیت به مسائل بهداشتی و سلامت توجه بیشتری به این محصولات نشان می‌دهند. و با توجه به گسترش جمعیت مسلمانان در سرتاسر دنیا تقاضا برای محصولات حلال نیز بالا رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha